![]() |
|
||||||
| Forumel Haftanın Konusu Haftalık olarak açılacak yeni konularla, karşılıklı olarak düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz alan. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Haftanın konusu; Gerçekten de "iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır" mı?
Sefiller'in ünlü yazarı Victor Hugo böyle der: "İyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır." Gerçekten de böyle midir? İyi olmak nedir? İyi olan zaten özünde adil olan değil midir? Yoksa adil olmak için, adalet için kötülük de mi lazım? Bazen adalet için deyip, hırsa kapılıp birilerinin ölümünü bile isteriz. Adalet için ölümü istemek, kötü bir şey istememiz değil midir? Adalet için ölümü yani kötüyü kullanmış olmaz mıyız? Peki ya her defasında adil olmak için kötüyü kullanmayı tercih edersek ona dönüşmez miyiz? Burada Nietzsche geliyor aklıma; Veyahut ölüm kötü müdür diye sorabiliriz kendimize; lakin ölüm ile öldürmek arasında da fark vardır. Sözü sizlere bırakıyorum çok dağıtmadan; iyi olmak mı kolay adil olmak mı? ![]() İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
|
|
#2 |
|
Çevrimiçi
|
Herkes iyi olmayi basabilir mi belki buradaki iyi tanımı herkesle iyi geçinip hoş tutmak ve iyi davranışlar sergilemekse hmm bi yere kadardır bence çünkü herkese karşı iyi olmayı denemek kendin olmamak gibi birsey sonuçta insanız hep iyi olamayız bu doğamıza aykırı bana göre ama iyi olmak değil de insan olabilmek önemli kendin olabilmek insan kendine saygı duyduğu zaman karşısındaki kişiye de saygı duyar ve bu da iyi olmaya yolunda birseydir.. O yüzden öyle biri ol ki kimse senin için keşke demesin diye düşünüyorum..
Adil olmaya gelince neye göre adil olabilirsin ki tamamen çıplak bir gözle görebilir mi insan duygularına ve düşüncelerine ne kadar hükmedebilir bu bir muamma çünkü sana göre doğru olana başkasına göre olmayabilir ya da bir olay da altında binlerce seçenek bulunabilir herkes adil bir kişi olduğunu söyler ama bu iyi olmaya çalışmaktan daha da zordur herkes lafta adildir iyidir ama gerçekte iyi olmak adil olmaktan kolaydır.. Ve her iyi insan adil olmaz ya da her adil insan iyi olacak diye bir kaide yoktur.. ![]() ...
Her nokta bir bitişken, ben sana üç nokta koydum... Yanyana gelen bu üç nokta, boğazımda düğümlenen sana söyleyemediğim yarım bıraktığın karanlığım... Bitirmeye cesaret edemediğim harflerim... Keşfedilmemiş bir şarkının notasında dans eden bir kadının gölgesi... Bazen korku, bazen hüzün, bazen sevinç... Tamamlanmamış Sen ve Ben.. |
|
|
#3 |
|
Çevrimdışı
|
İyi olmak demek adaletsiz olmak değildir.
Ve adaleti seçiyor olmak da kötülük değildir. Her koşulda ve her olguda, gerçekten olması gerekeni ve adil seçimi yapmak, ahlâkî ve hukukî açıdan güzeli temsil edebilmektir asıl iyilik... ![]() Odor maris anima nostra est! |
|
|
#4 |
|
Çevrimdışı
|
Bence iyiliik gibi adil olmakta göreceli birşey..
Birine iyilik yaptığını sanırsın adil yaklaşırsın ama başka birisine kötülük yapmış olabilirsin. O kişi de seni adil birisi olarak görmez. İnsan öldürenin iyiliğinden bahsedilmez. Adil olan bir cana kıymak değildir. Ne kadar kötü birisi olursa olsun bunun hükmünü insan veremez. Adalet hukuk kurallarına göre işler. Victor Hugo iyiliği doğuştan gelen davranış olarak görmüşse iyi olmak ona göre kolay, kararı verirken vicdanıyla çeliştiği için adil olmak zor olarak düşünmüştür. |
|
|
#5 |
|
Çevrimdışı
|
Victor Hugo'nun bu sözünü düşünüp uzun süre muhakemesini yapmıştım. Adaletin olmadığı yerler için çok doğru bir söz. Sistem ne kadar bozulursa adalette o kadar laçkalaşıyor ve insanlar iyilikten vazgeçebiliyor. Ekonomisi ve hukuk sistemi iyi olan ülkelerde insanlar da düzene ayak uyduruyor lakin bu sistem laçkalaştıkça kayırılan birileri oluyor. Adaletli olmayan birisinin zaten iyi olması beklenemez, ayrılmaz bütün olarak değerlendirmek gerekiyor. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|