Tekil Mesaj gösterimi
Eski 06 Kasım 2022, 13:47   #1
Çevrimdışı
Savay
Savay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Haftanın konusu; Gerçekten de "iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır" mı?

Haftanın konusu; Gerçekten de "iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır" mı?


Sefiller'in ünlü yazarı Victor Hugo böyle der: "İyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır."

Gerçekten de böyle midir? İyi olmak nedir? İyi olan zaten özünde adil olan değil midir? Yoksa adil olmak için, adalet için kötülük de mi lazım?

Bazen adalet için deyip, hırsa kapılıp birilerinin ölümünü bile isteriz.
Adalet için ölümü istemek, kötü bir şey istememiz değil midir?
Adalet için ölümü yani kötüyü kullanmış olmaz mıyız?
Peki ya her defasında adil olmak için kötüyü kullanmayı tercih edersek ona dönüşmez miyiz?

Burada Nietzsche geliyor aklıma;



Veyahut ölüm kötü müdür diye sorabiliriz kendimize; lakin ölüm ile öldürmek arasında da fark vardır.

Sözü sizlere bırakıyorum çok dağıtmadan; iyi olmak mı kolay adil olmak mı?




İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.