Tekil Mesaj gösterimi
Eski 06 Kasım 2022, 23:40   #4
Çevrimdışı
Sürmenaj
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Gerçekten de "iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır" mı?

Bence iyiliik gibi adil olmakta göreceli birşey..
Birine iyilik yaptığını sanırsın adil yaklaşırsın ama başka birisine kötülük yapmış olabilirsin. O kişi de seni adil birisi olarak görmez.
İnsan öldürenin iyiliğinden bahsedilmez. Adil olan bir cana kıymak değildir. Ne kadar kötü birisi olursa olsun bunun hükmünü insan veremez. Adalet hukuk kurallarına göre işler.
Victor Hugo iyiliği doğuştan gelen davranış olarak görmüşse iyi olmak ona göre kolay, kararı verirken vicdanıyla çeliştiği için adil olmak zor olarak düşünmüştür.