Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Eğlence > Forumel Kafe > Serbest Kürsü

Serbest Kürsü Kategori bulamadığınız konuları paylaşabilirsiniz.


Oku Ama Yargılama

Kategori bulamadığınız konuları paylaşabilirsiniz.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Oku Ama Yargılama
Konudaki Cevap Sayısı
7
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
285

Kullanıcı Etiket Listesi

15Beğeniler
  • 1 Post By Yamtar
  • 4 Post By July
  • 2 Post By Roman
  • 1 Post By BuRHaN
  • 1 Post By Passed
  • 3 Post By Zeytin
  • 2 Post By Destina
  • 1 Post By Yamtar

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 22 Haziran 2025, 01:46   #1
Çevrimdışı
Yamtar
Yamtar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Oku Ama Yargılama

Oku Ama Yargılama

Evet Forum arkadaşlarım. Ben yeni biriyim aranızda. Şimdi yazacaklarım, hepiniz için önemsiz olabilir lakin benim önemli.
34 yaşındayım, kendimi bildim bileli hiç bir inanca sahip olmadım. Sirf bu yüzden vazgeçtkleri insan oldum. Kızmıyorum onlara, ama üzülüyorum benim bir imsan olduğumu unuttukları için. Özellikle çevremde ki insanların evimi yasaklı ev koymalarına üzülüyorum. Sanki Gazze'yi ben yakmışım gibi o kadar insanın kanına ben girmişim gibi evimin önünde pankartlar asmaalarına üzülüyorum. Benim için herhangi bir din olmadı hiç. Benim için iyi insan ve kötü insan vardır. Kendimce iyiyim diye düşünüyorum. Yetim öksüz biriyim. Annem babam olmadı hiç en azından benim bildiğim. Onlar bu yazıyı okumuyor biliyorum ama benim kimseye zararım yok ki. Komşum açsa ben uyumam ki. Sırf onlarla ayni dine sahip olmadığım için zorbalanmaktan yoruldum.
Anlayın artık.
Gazze'yi ben vurmadım.
Çocukları ben öldürmedim.
Sokaktaki hayvanları ben öldürmedim.

Ben şiir okurum, kitap okurum. Bir köpeğin başını okşarım.

"Hiç şiir okumamış gibi kötüsünüz,
Bir köpeğin başını hiç okşamamış,
Hiç bayram şekeri dağıtmamış,
Çocukla çocuk olmamış gibi kötüsünüz!

Sevinince kötüsünüz,
Korkunca kötüsünüz,
Korkunçca ve korkakça kötüsünüz

Some wounds are slient, but they echo throungh every heartbeat

Bazı Yaralar sessizdir, ama her kalp atışında yankılanır.

Konu Yamtar tarafından (22 Haziran 2025 Saat 04:08 ) değiştirilmiştir.
 
Eski 22 Haziran 2025, 04:37   #2
Çevrimdışı
July
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Alıntı:
İlk gönderen: Yamtar İletiyi Görüntüle
Evet Forum arkadaşlarım. Ben yeni biriyim aranızda. Şimdi yazacaklarım, hepiniz için önemsiz olabilir lakin benim önemli.
34 yaşındayım, kendimi bildim bileli hiç bir inanca sahip olmadım. Sirf bu yüzden vazgeçtkleri insan oldum. Kızmıyorum onlara, ama üzülüyorum benim bir imsan olduğumu unuttukları için. Özellikle çevremde ki insanların evimi yasaklı ev koymalarına üzülüyorum. Sanki Gazze'yi ben yakmışım gibi o kadar insanın kanına ben girmişim gibi evimin önünde pankartlar asmaalarına üzülüyorum. Benim için herhangi bir din olmadı hiç. Benim için iyi insan ve kötü insan vardır. Kendimce iyiyim diye düşünüyorum. Yetim öksüz biriyim. Annem babam olmadı hiç en azından benim bildiğim. Onlar bu yazıyı okumuyor biliyorum ama benim kimseye zararım yok ki. Komşum açsa ben uyumam ki. Sırf onlarla ayni dine sahip olmadığım için zorbalanmaktan yoruldum.
Anlayın artık.
Gazze'yi ben vurmadım.
Çocukları ben öldürmedim.
Sokaktaki hayvanları ben öldürmedim.

Ben şiir okurum, kitap okurum. Bir köpeğin başını okşarım.

"Hiç şiir okumamış gibi kötüsünüz,
Bir köpeğin başını hiç okşamamış,
Hiç bayram şekeri dağıtmamış,
Çocukla çocuk olmamış gibi kötüsünüz!

Sevinince kötüsünüz,
Korkunca kötüsünüz,
Korkunçca ve korkakça kötüsünüz
Merhaba.

Actiginiz bu konuyu bastan sona okuyup inceledim. Uzun sure psikoloji uzerine arastirmalar yapmis birisiyim ve insan psikolojisinden de bu sebeple iyi anladigim icin manipulator oldugunuzu dusunuyorum.

Uzun yillar Musluman'dim, daha sonra cesitli sorgulamalar yapip dinlerin Tanri kelami olmaktan uzak olduklari kanaatine ulastigim icin dini bir inanisa sahip degilim. Su anda yurtdisinda yasiyorum, ancak ulkemizde sirf dini inanislari veya kanaatleri nedeniyle belirttiginiz gibi dislanildigini gormedim. Nitekim, din ve vicdan hurriyeti bir anayasal hak ve ozgurluktur. Anayasa'nin 24. maddesini incelemeniz sizin adiniza yararli olacaktir.

Olaya Islam ilimleri acisindan bakalim, seri hukumlerin uygulandigi Islam toplumlarinda bile fikih'a gore dinden donen (murted) oldurulur konusu da yanlis anlasilmis ve yorumlanmistir. Bugun ISID gibi teror orgutlerinin emperyal destekli uygulamis olduklarinin gercek Islam'da yeri yoktur. Zira Islam inanisina gore murted kisilere mueyyideyi uygulayacak olan Tanri (Allah)'dir; bu dunyanin konusu olan bir sey degildir. Murtedin oldurulmesi ancak savas acmasi yoluyla mumkun olmustur. Hele ki laik Turkiye Cumhuriyeti'nde sizin belirttiginiz otekilestirmelere maruz kalmaniz bence gercek degildir.

Esas bu foruma uye olup konunuza yazma nedenime gelecek olursak, asagidaki mesajinizin tezatligidir.

Alıntı:
İlk gönderen: Yamtar İletiyi Görüntüle


Fotokopi cektirirdim surekli onu da satardım sayfasını 50 krs'a bide altına güzel bir Arapça şiir yazdırırdim. Herkes dua sanardi. Millete utanmadan birde açıklamasını yapardım Arapça biliyorum gibi davranırdım haa birde sey diyordum millete sakın siz çektirmeyin fotokopi biz bunların dualarını biliyoruz siz yaparsanız çarpılırsıniz falan diyodun 3 ayda ne para kazanmıştım be
Siz, bu mesajinizda tam bir dini istismar eden sarlatan gibi yaptiginizi adeta itiraf etmissiniz. O zaman buraya gelip inancsizliginiz yuzunden ayrimciliga ugruyor edebiyati yapip ajitasyon kasmayacaksiniz. Yazilimci oldugum icin ilk paragrafta belirttigim suphelerimle hareket ettim, mesajlariniza bazi anahtar kelimelerle genel bir tarama yaptim ve sonuc tam da tahmin ettigim gibiydi.

Bir ateist olarak her zaman soylerim, teistlerin yobazi ne kadar tehlikeliyse nonteistlerin yobazi da ayni paralel olcude tehlikelidir. Sizin gibi insanlar yuzunden gercekten farkli dusunen, gercekten kimseye saygisizlik etmeden kendi dogrulariyla yasayan insanlar da onyargi ile karsilasiyorlar. Eger konuda anlattiklariniz dogruysa bile bunun sebebi, hikmeti tamamen sizin kendi yaptiklarinizin size geri donusudur.

Siz once kendinizi duzeltip erdemli bir insan olmaya calisin, emin olun kimse sizin inanisinizla veya inancsizliginizla ilgilenmeyecektir. Erdem de dinlere bagli degildir; bireysel ahlak ile temellenir. Nereden biliyorum? 28 sene Turkiye'de yasadim, cevreme de inancli oldugum donemde de inancsiz donemimde de fikir ve inanislarimi soylemekten hic cekinmedim her zaman da saygi ile karsilandim.
 
Eski 22 Haziran 2025, 12:47   #3
Çevrimdışı
Roman
Roman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Açıkçası ne tam inançlı nede tam inançsız bir insanım.
Başka bir konuda nazara ve duasına inandığımı söylemiştim.
Ama tam aksine başka şeylerede inanmam.
Hangi sınıfa giriyorum bilmiyorum bilmekte istemiyorum kendime isim olarak bir kalıba sığdırmak istemiyorum.

Ve bu düşüncelerimden dolayı gerek eğitim hayatında ki kişilerle gerek askerde gerekse iş çevremde dışlandım, ötekileştirildim.

Toplumumuzda Sana 10 kişiden ancak 1 kişi saygı duyar. Dini inancın kendine, önemli olan insanlığın ahlakın der.

O dokuz kişinin dışlamasıyla değil geri kalan 1 kişinin varlığı yeter.
Az olsun öz olsun seni anlayan yadırgamayan biri olsun.
 
Eski 22 Haziran 2025, 13:29   #4
Çevrimiçi
BuRHaN
BuRHaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Allah'ın bir olduğuna inanır tevhidi kabul ederim. Kadere inanır tevekkül ederim. Başkasının dini görüşü beni ilgilendirmiyor. Saygı duyar geçerim.

Konu BuRHaN tarafından (22 Haziran 2025 Saat 18:51 ) değiştirilmiştir.
 
Eski 22 Haziran 2025, 14:13   #5
Çevrimdışı
Passed
Passed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Yargılamadım ama sorguluyorum... Siz kimsiniz ki eviniz önünde pankart açılıyor inancınız ile ne alaka? Konsolosluk çalışanı mısınız?

Bana bahşedilenler size vereceğim sadakalardır..
 
Eski 22 Haziran 2025, 15:12   #6
Çevrimdışı
Zeytin
Zeytin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Alıntı:
İlk gönderen: July İletiyi Görüntüle
Merhaba.

Actiginiz bu konuyu bastan sona okuyup inceledim. Uzun sure psikoloji uzerine arastirmalar yapmis birisiyim ve insan psikolojisinden de bu sebeple iyi anladigim icin manipulator oldugunuzu dusunuyorum.

Uzun yillar Musluman'dim, daha sonra cesitli sorgulamalar yapip dinlerin Tanri kelami olmaktan uzak olduklari kanaatine ulastigim icin dini bir inanisa sahip degilim. Su anda yurtdisinda yasiyorum, ancak ulkemizde sirf dini inanislari veya kanaatleri nedeniyle belirttiginiz gibi dislanildigini gormedim. Nitekim, din ve vicdan hurriyeti bir anayasal hak ve ozgurluktur. Anayasa'nin 24. maddesini incelemeniz sizin adiniza yararli olacaktir.

Olaya Islam ilimleri acisindan bakalim, seri hukumlerin uygulandigi Islam toplumlarinda bile fikih'a gore dinden donen (murted) oldurulur konusu da yanlis anlasilmis ve yorumlanmistir. Bugun ISID gibi teror orgutlerinin emperyal destekli uygulamis olduklarinin gercek Islam'da yeri yoktur. Zira Islam inanisina gore murted kisilere mueyyideyi uygulayacak olan Tanri (Allah)'dir; bu dunyanin konusu olan bir sey degildir. Murtedin oldurulmesi ancak savas acmasi yoluyla mumkun olmustur. Hele ki laik Turkiye Cumhuriyeti'nde sizin belirttiginiz otekilestirmelere maruz kalmaniz bence gercek degildir.

Esas bu foruma uye olup konunuza yazma nedenime gelecek olursak, asagidaki mesajinizin tezatligidir.



Siz, bu mesajinizda tam bir dini istismar eden sarlatan gibi yaptiginizi adeta itiraf etmissiniz. O zaman buraya gelip inancsizliginiz yuzunden ayrimciliga ugruyor edebiyati yapip ajitasyon kasmayacaksiniz. Yazilimci oldugum icin ilk paragrafta belirttigim suphelerimle hareket ettim, mesajlariniza bazi anahtar kelimelerle genel bir tarama yaptim ve sonuc tam da tahmin ettigim gibiydi.

Bir ateist olarak her zaman soylerim, teistlerin yobazi ne kadar tehlikeliyse nonteistlerin yobazi da ayni paralel olcude tehlikelidir. Sizin gibi insanlar yuzunden gercekten farkli dusunen, gercekten kimseye saygisizlik etmeden kendi dogrulariyla yasayan insanlar da onyargi ile karsilasiyorlar. Eger konuda anlattiklariniz dogruysa bile bunun sebebi, hikmeti tamamen sizin kendi yaptiklarinizin size geri donusudur.

Siz once kendinizi duzeltip erdemli bir insan olmaya calisin, emin olun kimse sizin inanisinizla veya inancsizliginizla ilgilenmeyecektir. Erdem de dinlere bagli degildir; bireysel ahlak ile temellenir. Nereden biliyorum? 28 sene Turkiye'de yasadim, cevreme de inancli oldugum donemde de inancsiz donemimde de fikir ve inanislarimi soylemekten hic cekinmedim her zaman da saygi ile karsilandim.


Sizi ayakta alkışlıyorum..


İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 22 Haziran 2025, 17:39   #7
Çevrimdışı
Destina
Destina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Özellikle çevremde ki insanların evimi yasaklı ev koymalarına üzülüyorum.
evimin önünde pankartlar asmaalarına üzülüyorum.

Hayatımda ne gördüm ne duydum.
Yeriniz neresi? Şehir, mahalle vs.
Orada olanlar gidip bi baksın mümkünse.
Çünkü çok saçma geldi.
Sırf inançsızsınız diye size pankart açanlar yarın evide kundaklar, taş yağmurunada tutar yapmadılar mı henüz?
 
Eski 11 Ağustos 2025, 01:32   #8
Çevrimdışı
Yamtar
Yamtar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Oku Ama Yargılama

Hepsine tek bir cevap vereyim ben Yahudi asilli biriyim malesef ve yukarida ki jully kisisine cevap olarak ise evet bir önceki mesajlarimda böyle bir olay yaşadığımı anlattım ama sözde ailem denen insanların emri vaki sozleri ile gittiğim bir yerdi

Some wounds are slient, but they echo throungh every heartbeat

Bazı Yaralar sessizdir, ama her kalp atışında yankılanır.
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 21:02.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum