Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Eğitim > Dersler > Felsefe - Sosyoloji

Felsefe - Sosyoloji Felsefe; bir bilgi alanının ya da bilimin temelini oluşturan ilkeler bütünü. Sosyoloji ise toplum bilimidir.


Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Felsefe; bir bilgi alanının ya da bilimin temelini oluşturan ilkeler bütünü. Sosyoloji ise toplum bilimidir.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı
Konudaki Cevap Sayısı
4
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
473

Kullanıcı Etiket Listesi

7Beğeniler
  • 3 Post By Dea Dia
  • 2 Post By windflower
  • 2 Post By Leydihan

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 09 Ekim 2022, 00:01   #1
Çevrimiçi
Dea Dia
Dea Dia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Anti-natalizm ne anlama geliyor?
Kendilerini antinatalist olarak tanımlayanlar, insanların üremekten kaçınması gerektiğini savunuyor.

Dünyaya yeni bireyler getirmenin hem o bireylerin acı çekmesine yol açacağını, hem de dünyaya zarar vereceğini savunan antinatalistlere göre çocuk yapmak, bir kişiyi rızası olmadan tehlikeler ve hayal kırıklıklarıyla dolu bir dünyaya itmek anlamına geliyor.


Kökeni ne?
Anti-natalistler, bu düşünce yapısının kökenlerinin Buda'nın öğretilerine ve Antik Yunan felsefesine dayandığını söylüyor.

Budizm anlayışındaki 'Doğum hayat boyu yaşanacak acıların başlangıcıdır' tezinin anti-natalizmin de yola çıkış noktalarından olduğu ifade ediliyor.

Ancak anti-natalizm yaklaşımına karşı çıkan Budistler, kendi inançlarına göre insanların aydınlanmaya en açık varlıklar olduğu, insanlığın soyunun devam etmesiyle aydınlanma döngüsünün de gelişerek devam edeceğini söylüyor.

Antik Yunan döneminin en büyük trajedya yazarlarından Sofokles de anti-natalistlerin referans noktası olarak gösterdiği isimlerden.

Anti-natalistler, Sofokles'in Oidipus Kolonos trajedisindeki "Doğmamış olmak, hiçbir zaman elde edemeyeceğimiz en değerli armağandır" sözlerinin anti-natalizmi işaret ettiğini savunuyorlar.

Anti-natalizmin günümüzde bir düşünce sistemine dönüşmesini sağlayan ise Güeny Afrikalı Felsefe Profesörü David Benatar.

Benatar, Türkçe'ye 'Keşke Hiç Olmasaydık: Varolmanın kötülüğü' olarak çevrilen kitabında "Sürekli yükseltilmeye çalışılan mutluluk, zevk ve keyif standartları gerçek rakamlara döküldüğünde derin bir içsel sefaleti ve mutsuzluğu gizler. Yeryüzüne adım atmış olmakla insan esasen çekmeyeceği ıstıraplara gebe kalmıştır. Bu yüzden gelecek adına ideal nüfus "sıfır" olmalıdır ve mesken tutulan bu dünya yaşamak, hayal kurmak ve temelinde çocuk yapmak için ideal bir yer değildir" diyor.

Alıntı




İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.



İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 09 Ekim 2022, 00:06   #2
Çevrimiçi
windflower
windflower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Böyle düşündüğüm çok büyük bir zaman dilimi oldu. Ara sıra yine tekrar ediyor. Ama sanırım belli bir yaştan sonra kaybolabilitesi olan duygu düşünce biçimi. Hormonal olarak insan bir yerden sonra istemeye başlıyor, böyle inanıyorum.
 
Eski 09 Ekim 2022, 01:24   #3
Çevrimdışı
Kafein
Kafein - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Derinlemesine düşününce çoğu insan bu fikre kapılıyor. Dış dünyanın ne derece kötü olduğu malum. Tabii bir de ic dünyamız var. Bu dünyanın bizlere yaptıkları ve istemeden dönüştüğümüz insanlar var. Çağımıza bakınca çoğu insanın anne baba olmaması gerektiğini düşünüyoruz mesela. Onlar dünyaya keşke çocuk getirmese ve çocuklar heder olmasa da diyoruz. Yaş ilerledikçe biraz daha artabilir bu fikirler azalabilir de.
 
Eski 10 Ekim 2022, 03:54   #4
Çevrimdışı
Sürmenaj
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Hasta ruhlu insanları gördükçe söylediğim şey.
 
Eski 27 Ekim 2022, 00:13   #5
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Anti-natalizm: 'Böyle bir dünyaya bebek getirmek zalimlik' diyenlerin düşünce akımı

Bilinçsizce üreyen, 10-15 çocuk yapıp sokağa salan kişileri gördükçe savunduğum felsefe. Sağlıklı bir çocuk doğurmaktan önce sağlıklı ebeveynler olmak gerekiyor. Ne yazık ki Türkiye gibi az gelişmiş ülkelerde çocuk sahibi olmaktan önce, o çocuğa nasıl bir gelecek bırakacağız; ekonomik şartlarda nasıl yetiştireceğiz gibi sorular aklıma geldikçe umutsuzluğa kapılıyorum.

Salgın hastalıklardan sonra da çoğu kişinin mantıklı olarak dünyaya çocuk getirmek ona vereceği kötülük olarak düşünüyorlardır ama bir ideoloji olarak yayılmasını, ''cinsiyetsiz toplum projeleri'' gibi tehlikeli buluyorum.

Devletlerin üreme konusunda toplumu bilinçlendirmesi gerekiyor. Her ailenin 2'den fazla çocuk sahibi olmaması gerekiyor. Maalesef 'en az 3 çocuk' doğurmak, siyasetçilerin koltuk hırsı için o çocuklardan alabilecekleri oylardır. Ne kadar çocuk o kadar cahil halk demektir onlar için.
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 20:26.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum