![]() |
|
||||||
| Motorlu Taşıtlar Otomobil, motor, motosiklet vb. her türlü motorlu taşıt hakkında aradıklarınızı bulabileceğiniz bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimiçi
|
Lastikleri Doldururken Doğru Seçim Hangisi Olmalı, Oksijen mi Azot mu?
Konu araba lastiği olunca ikilemde kalınan konulardan biri de havayla mı yoksa azotla mı doldurmamız gerektiği. Sonuçta hava dediğimiz şeyde de azot var derken kulağa daha da garip gelebilir. Ancak bu işin püf noktası nedir? Azotun lastiklerde kullanılmasının bazı sebepleri ve faydaları var. Peki bu binek arabalar için de geçerli mi? Bir daha lastik değişiminde ciddiye almak isteyebileceğiniz detaylara bakalım. Neden azot tercih ediliyor? ![]() Lastiklerde kullanılan hava genellikle azot ve oksijen karışımından oluşuyor ancak sıradan havadaki oksijen, lastikler için pek de ideal bir arkadaş değil. Bunun sebebi de oksijen moleküllerinin azota göre daha küçük ve reaktif olması. Küçük boyutları nedeniyle oksijen molekülleri lastik duvarlarından sızarak basınç kaybına neden olabiliyor. Ayrıca oksijen, nemle birleştiğinde lastiğin iç yüzeyinde oksitlenmeye ve uzun vadede yapısal bozulmalara yol açabiliyor. Azotun avantajları ve farkları neler? ![]() Azotla doldurulan lastiklerde basınç kaybı daha yavaş gerçekleşir, bu yüzden de en küçük basınç değişiminde bile yüksek performanslı araçların yol tutuşunu etkilediği için yarış arabalarında sıklıkla kullanılır. Birçok kişi yakıt ekonomisi ve lastik eskitme gibi konularda azotun daha faydalı olduğu düşünse de hava dolu lastiklerle arasında bir fark yok. Gerçekten gerekli mi? ![]() Eğer günlük şehir içi kullanımlar yapıyorsanız ve lastik basınçlarınızı düzenli kontrol ediyorsanız, standart hava sizin için yeterli olabilir. Ancak madencilik, hava yolu ve inşaat gibi zorlu ortamlardaki durumlarda azot büyük bir fark yaratabilir. Normal hava ile doldurulmuş lastikler, biraz daha hızlı basınç kaybetse de bazıları için de gereksiz para ve zaman kaybı gibi görülebilir. Yine de lastiklerin azotla şişirilmesinin herhangi bir sakıncası olmadığını bilmeniz yeterli. Kaynaklar: Continental, Firestone Complete Auto Care, webtekno ![]() İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|