![]() |
|
||||||
| Forumel Sözlük Interaktif sözlüklerin formatında, her türlü kavramın tanımlanıp yorumlanabileceği sözlük, Forumel Sözlük! |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Dilinden Küfür, Argo Eksik Olmayan İnsan Tipi
Dilinden Küfür, Argo Eksik Olmayan İnsan Tipi Hiç sevmiyorum bu tarz insanları. Üslup çok önemlidir. İnsanlar birbirleri ile konuşurken, kırıcı olmamaya, incitmemeye özen göstermelidir. Kimsenin küfrünü, kirli imalarını ve argo vari insanı rahatsız eden cümlelerini duymak zorunda değiliz.. Seviyesiz insanlar asla benim dostum, arkadaşım olamazlar. Asla! Dil kalbin aynası derler. Kalbi kötü olanın dilinden kötü cümleler, kalbi iyi olanın dilinden güzel cümleler dökülür. Hiç katlanamıyorum bu tiplere, eğer amaç kötü konuşmaksa herkes bunu yapabilir. Ama bizim yüksek seviyemiz, edebimiz, aileden gördüğümüz terbiye ve ahlak buna izin vermez. İnsanla, hayvan arasındaki fark edeptir. Bunu ne zaman öğreneceksiniz artık? ![]() Değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini, Değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz, Değil mi ki ayaklar altında insan onuru, #SOMA |
|
|
#3 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
![]() ..
İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
|
|
#4 |
|
Çevrimdışı
|
|
|
|
#5 |
|
Çevrimdışı
|
Mevlam, dili ile amel eden çıkacak olan her kelimesi hayr ve huzur verecek insan çıkarsın yolumuza..
|
|
|
#6 |
|
Çevrimdışı
|
Türkçemizde bazı kelimeler argo olarak dilimize yerleşmiş. Cümle içerisinde kullanırken argosuz anlamıyla kullanıldığında ne demek istediğimiz anlaşılmıyor argo hâliyle kullanmak zorunda kalıyoruz. İkili tartışmalarda üslup çok önemlidir. Ama bazen tartışmalarda gözlemlemişimdir. Argo veya küfür kullanmayan taraf kibar kibar karakterine, ailene, zekana, dış görünüşüne üstü kapalı hakaretler yağdırırken, seninle dalga geçerken, çok farklı bir dil kullanıyor. Örneğin: aptal demiyor da, farsça ve arapçadan dilimize yerleşmiş olan ''tevekkel' ve ''gabi''yi kullanıyor. Acaba bana iltifat mı etti ne dedi diye kara kara düşünüyorsun bir de bakıyorsun size hakaret etmiş. İkiyüzlüce kullandığı üslupla ahlaklı olunmuyor.. Açıkça aptal demeye cesaretin yoksa ikiyüzlü de olmayacaksın. En ağır küfürler de eril, yani kadın vücudu üzerinden ediliyor. Erkek icadı diyorum. Konuşmayı öğrenen erkek çocuğuna ilk öğretilen küfürdür. Sonra bu erkek çocuğu büyüyünce çevresinde bir erkeğin anasına küfür ettiğinde öfkesini ''ötekinin'' anası yoluyla kusuyor. Bunda bile cinsiyet ayrımcılığı var. Toplumda hayvanlara eziyet edenleri, kadınları ve çocukları öldürenleri, trafikteki magandaları görünce ağzımdan istemsizce küfür kaçtığı zaman pişman oluyorum. Bu ülkede sinirlerine hakim olabilmek çok zor. |
|
|
#8 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Argo yanlış bilinen bir kavramdır. Çoğu zaman küfürle arkadaşmış gibi gösterilir ama değildir.
Manita, moruk, çaçaron, bas git, salça olmak gibi kelimeler argodur. Argoyu tolere edebilirim ama küfürü asla... ![]() "İlim Çin'de bile olsa ara." dediler.
Onlar aklı bir kutuya kilitlediler. |
|
|
#9 |
|
Çevrimdışı
|
Pek sevemediğim insan tipi samimi isem tamam ama değilsem ve gelip bana argo ile hitap ederse o zaman çarşı karışır
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|