![]() |
|
||||||
| Forumel Kafe Seviye ve saygı sınırları çerçevesi korunduğu sürece her türlü paylaşımın serbest olduğu bölgedir. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Haydi, IQ Testi Yapalım!
IQ testlerini ne kadar şeffaf buluyorsunuz? Ben çoklu zeka kuramını destekliyorum. Bu teoriye göre zeka, 8 farklı kategoriye ayrılıyor: 1- Sözel - Dilsel Zeka 2- Matematiksel - Mantıksal Zeka 3- Görsel - Mekansal Zeka 4- Kinestetik - Bedensel Zeka 5- Kişilerarası - Sosyal Zeka 6- Kişisel - İçsel Zeka 7- Müziksel - Ritmik Zeka 8- Doğacı Zeka Bu durumda şu kanıya varabiliriz: Bunların sadece bir tanesinin ağır basabileceği gibi birden fazlası da gelişmiş olabilir. Görsel zekası çok iyi olan birinin matematiksel zekası ortalamanın altında kalabilir. Veya içsel zekası çok fazla olup müziksel zekası vasat olabilir. Bu yüzden insanları düşük IQ ya da yüksek IQ şeklinde sınıflandırmak yerine hangi alanda yeteneği olduğunu keşfetmesi, kendi içine evrilmesi, kendini tanıması daha gerçekçi bi' bakış açısı olacaktır. Şayet ortalamanın çok çok altında kalıp zihinsel geriliğe sahip değilse ya da ortalamanın çok çok üstünde olup dahi seviyesinde değilse, bi' insana direkt şudur ya da değildir demek çok anlamsız. İnsanlar eski dönemlerde zeka ile ilgili araştırma yaparken IQ testlerini baz alırlarmış. Fakat sonraki yıllarda yapılan araştırmalara göre bunun yetersiz olduğunu, sadece testi baz alarak zekanın ölçülemeyeceğinin ve sekiz farklı kategoriye ayırarak zekanın birçok çeşitinin olduğunu savunmuşlardır. Bence çok yerinde bi' karar olmuş. Bu teoriyi destekleyecek birçok örnek bulabiliriz. Bedensel veyahut mantıksal zekası düşük olan birinin, muazzam müziksel zekası ile dünyanın en ünlü bestecilerinden biri olabilmesi gibi. Ayrıca zekanın %60 - %70 kalıtımsal, geriye kalan %30 - %40 kısmın ise çevresel faktörlerle değiştiğini/geliştiğini savunanlardanım. Dahi de olsanız beyninizi yeterince aktif kullanmıyor, çalıştırmıyorsanız bunun hiçbir değeri yok. Veya ortalamanın altında olup da kendi yeteneğinizi, başarılı olabileceğiniz alanı keşfetmek adına zihin egzersizleri yapmıyorsanız, çaba göstermiyorsanız bu da ilk seçenekle aynı kapıya çıkıyor. Aşağıya linkini eklediğim zeka testi merkezinin daha çok hafıza ve görsel zeka ağırlıklı olduğunu düşünüyorum. İsmi IQ testi olarak geçse de hafıza ve hızlı düşünme testi desek daha doğru olur. Testin düşük çıkması hafıza egzersizleri ya da hızlı okuma teknikleri konusunda kendinizi geliştirmeniz gerektiği anlamına geliyor. Zeka seviyenizle ilgili genel bi' tümevarım elde etmek elbette mümkün değildir. = ) Keyifli çözmeler. https://www.zekatestimerkezi.com/ Bir de şöyle bi' sertifika veriyorlar. ^^ https://ibb.co/9hq8fjP Kendimizi keşfetmemiz ve yetenekli olduğumuz zeka türünde başarılar elde etmek dileğiyle. Umarım faydalı bi' yazı olmuştur. ^^ ![]() Odor maris anima nostra est! |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|