Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Eğlence > Forumel Haftanın Konusu

Forumel Haftanın Konusu Haftalık olarak açılacak yeni konularla, karşılıklı olarak düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz alan.


Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Haftalık olarak açılacak yeni konularla, karşılıklı olarak düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz alan.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?
Konudaki Cevap Sayısı
6
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
504

Kullanıcı Etiket Listesi
Atlas, DoNtSpEaK, dreamcatcher, Freyja, Hikaye, Kadın, Kafein, Keysi, Lews Therin, Mezarkabul, Nur34, Oktayy, Petrichor, Quinn, R5, Sindy, Street Lamp, Sürmenaj, ucanpijama, Yazgı

11Beğeniler
  • 5 Post By Savay
  • 2 Post By windflower
  • 1 Post By Street Lamp
  • 1 Post By Mellifluous
  • 1 Post By Street Lamp
  • 1 Post By Yazgı

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 17 Ekim 2022, 23:14   #1
Çevrimdışı
Savay
Savay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?





Günümüzde iş bölgüsü ve seçimi, meslek tercihi çok yanlış yapılıyor. Herkes kendine uygun olanı, potansiyeline sığan bir işi veyahut mesleği seçmekte zorlanıyor ve çoğu kez yüksek ihtimalle yanlış tercih yapıyor.

Şu an herkes sırf para kazanmak için artık her işi yapar olmuş. Bu da haliyle kalitesizliğe yol açıyor. Örnek olarak herkes taksicilik yapabiliyor ve bu yüzden herhangi bir taksi seferinde daha sık problemle karşılaşır olduk.

Herkes aşçı olabiliyor. Bu yüzden de restoranlarda yediğimiz yemeklerin kalitesi, bence, hızla düşmekte. Mesela ben bir zamanlar çalıştığım oteldeki aşçıyı hiç beğenmemiştim. Çalışanlar olarak orada yemek yiyorduk ve bence o kadar maaş almasına karşılık ondan beklenen bu değildi.

Başka bir örnek vermek gerekirse askerlik. Zorunlu yapılanı kastetmiyorum. Orduda kalıp, çalışanlardan bahsediyorum. Maalesef, şimdi sadece orduyu, harbiyeyi, askeriyeyi sevenlerden çok sırf para için başvuranlar üstünlük teşkil ediyor. Meslek olarak yapma nedenleri arasında yaşam şartlarının giderek zorlaştığı bu dönemde maddiyat da vardır. Bu da biraz boşluğa neden oluyor zannımca. Ve sonuç olarak tiktokta saçma sapan, profesyonel olmayan videolarla karşı karşıya kalabiliyoruz. Fakat bir tanıdığım gibi, bu işi seven ve yürekle yapan insanlar da var.

Kısacası, modern çağda çoğunluk istediği, sevdiği, yapabildiği işte çalışmıyor. Peki ya sizce, herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?



Dipnot: askerliği para için yapanları da kınamış değilim. Sadece örnek olarak verdim. Allah hepsinden razı olsun.














İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 18 Ekim 2022, 00:58   #2
Çevrimiçi
windflower
windflower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?


Herkes diyemem, ama çoğu insan şuan para için çalışıyor. Kendi işini yapmıyor, iş yapıyor. Eee günümüz şartları maalum. Üniversite okumayan birine neden dediğimde, iki üç defa rastgeldim okuyanlar bimde çalışıyor diyorlar. Haklılar kendilerince. Durum aslında çok vahimde, bakma.
 
Eski 19 Ekim 2022, 13:34   #3
Çevrimdışı
Street Lamp
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Bir işi sevmek ile o işe yatkınlık farklı durumlar. Mesleğe ilk başladığım yıllarda, bütün arkadaşlarım rahat bir ofis ortamında huzurlu bir iş hayali kuruyordu. Çile çekmeden uzmanlaşmak imkansızdır.
 
Eski 19 Ekim 2022, 13:45   #4
Çevrimdışı
Mellifluous
Mellifluous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Zorlu şartlar altında bir meslekte ilerlemek önemli.Ama ömür her an biter değer mi bu kadar yorulmaya ! Hayattan ne istediğini bilmeli,kendini ona göre yön vermeli insan.

..

İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 19 Ekim 2022, 13:53   #5
Çevrimdışı
Street Lamp
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Alıntı:
İlk gönderen: Lareina İletiyi Görüntüle
Zorlu şartlar altında bir meslekte ilerlemek önemli.Ama ömür her an biter değer mi bu kadar yorulmaya ! Hayattan ne istediğini bilmeli,kendini ona göre yön vermeli insan.
Pes etmemeli. Saldırmalı hayata. Ben makine mühendisliği mezunu olarak girdim iş hayatına. İlk iş tecrübem sanayi içindeydi. Daha sonra danışmanlığa geçtim, daha sonra uzmanlığa, daha sonra ülke değiştirdim kısa süreliğine. İlk iş tecrübemde asgari ücret bile alamıyordum.
 
Eski 19 Ekim 2022, 23:36   #6
Çevrimdışı
Yazgı
Yazgı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Keşke herkes kendi işini yapabilse. İnsanlar artık hayal bile kuramıyor meslekleriyle ilgili. Hangi mesleği yaparsam maaşı çok olur diye tercih yapıyorlar. Birçoğu da, iş bulayım da ne olursa diye düşünüyor, düşünmek zorunda kalıyor.

Daha en başta zaten ilgi alanlarına göre bir eğitim sistemi göremiyoruz. Herkesin en iyi yaptığı şeyle ilgilendiğini düşünürsek her alanda daha özenli, daha düzenli ve tabi ki daha mutlu insanlar görebilirdik.

Hayat bir koşu, bir yarış olmasaydı, hep bir yerlere yetişeyim telaşıyla debelenirken kendi hayatına geç kalmış bunca insan da olmazdı.

Bir insanı kazanmakla kaybetmek arasında ince bir çizgi vardır.
Adı; Üslup.
 
Eski 24 Ekim 2022, 20:35   #7
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Haftanın konusu; Herkes kendi işini mi yapıyor yoksa sadece iş mi yapıyor?

Meslek tercihi yaparken öğretmenlerimiz yeteneklerimizi göz önünde bulundurarak meslek tercihi yapmamızı öğütlerdi. Sevdiğimiz işi yaparsak o işte başarılı olabilirdik. Ancak günümüz şartlarında meslek tercihi yapılırken ''en çok hangi meslek kazandırıyor'' diye tercih yapılır oldu. Kapitalist bir çağda yaşadığımız için herkes para odaklı düşünüyor. Nerede para daha çok o işi tercih ediyorlar.

Günümüz gençlerinde iş beğenmeme durumu da var. Kolay yönden para kazanma yolunu seçiyorlar. Torpil, rüşvet, adam kayırma var. Üniversite mezunları işsiz. Atanamayan öğretmen, mühendis; polis veya subay oluyor. Bazıları işsiz kalmamak için kendi mesleklerini yapmıyorlar. Bazıları da kendi mesleklerini yapmak için atanmayı bekliyorlar.

Türkiye'de işinden memnun olan, çalışma şartlarından memnun değil; işinden memnun olmayanlar ise aldığı maaşa bakıyor. Sevdiği mesleği yapan veya ekonomik sıkıntı yaşamayanlar çok nadirdir; onlarda reisin yandaşlarındandır.

 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 16:13.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum