![]() |
|
||||||
| Diğer Dinler İslamiyet dışındaki dinler hakkındaki paylaşımları bulabileceğiniz bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimiçi
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Neden Hristiyanlık?
|
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
Birileri " Neden Hristiyanlık, Neden Müslümanlık...v.b." şekilde konu açtığında veya o tür ilan yaptığında ben genellile bunu " Misyonerlik-Tebliğ " şeklinde algılarım.Ki o zaman da bu tür yazılarla hiç kimse din değiştirmez veya o dine girmez.Bunu başlığa ait bir eleştiri mahiyetinde söylüyorum sadece.
Konuyu daha uzun işleyecektim ancak teknik bazı sebeplerden.. dolayı kestirmeden cevap yazacağım.Sonrasında uzatabiliriz.Adem Tanrı'nın " yeme dediği " ni yediği için, yediği gün yani 930 yaşında öldü.Yani 1 günde öldü.930 yıl niçin 1 gün, çünkü Tanrı'ya göre 1 gün insanoğluna göre 1.000 yıldır. İnsanoğlu ölümsüz yaratılmış idi.Yenmesi yasak olanı yiyince bir anda ölümlü oldu. Yukarıdaki mesajda bu yanlıştan dolayı Adem ile dolayısıyla insanoğlu ile Tanrı'nın arasındaki ilişkinin bozulduğu belirtilmekte.Buraya kadar tamam da akla şu soru geliyor niçin bu bozulan ilişkiyi Tanrı tekrar düzeltmek için kafasında birşeyler tasarlıyor? Ne gerek var. Bunu da bir kenara koyalım. İnsanoğlunu bu " günahtan " kurtarmak için bir KURBAN gerekmekte.Ancak o kurban " Adem'e eş değer " olmak zorunda.Yani " babasız " olma zorunda. Bundan dolayıdır ki Tanrı'nın ilk yarattığı MİKAİL (ki İncil'de bu yüzden Tanrı, İsa için OĞLUM der), İsa olarak hayata gelir (İsa da ilk yaratılan melek olduğu için Tanrı'ya BABA der). Yani İsa, ilk yaratılan melek Mikail İsa, dünyaya " İlk işlenen günaha kefaret/fidye olmak için ve kanı akıtılarak ölmek için " İsa olarak gelir. Dünya gelmek için de Yusuf-Meryem'in oğlu görünümündedir.Ancak İncillerin soyağacında sorun var. Matta İbrahim'den İsa'ya 14 + 14 + 14 = 42 nesil derken, verdiği soyağacında 41 isim sayar. Luka ise Adem'den başlatır soyağacını ve Adem'den İbrahim'e kadar 20 isim sayar ( oysa bu sayı Eski Ahit'te 18 dir) ve İbrahim'den İsa'ya kadar 56 isim sayar. Yani Matta ile Luka arasında 16 isim fark vardır.Ortalama bir babayla oğlun 25 yıl beraber ömür sürdüğünü düşünürsek bu yaklaşık 400 yıl yapar... Matta İncili İsa'nın babası Yusuf'un babası yani " dedesi " için YAKUB derken Luka İncili HELİ der.Bunun niçin farklı olduğunu sorduğumuzda " birinin Yusuf'un soyu olduğu, diğerinin ise Meryem'in soyu " olduğu cevabıyla karşılaşırız.Tamam öyle olduğunu kabul edelim de aradaki 16 isimlik ve yaklaşık 400 yıllık fark ne olacak? Yani demem o ki Yusuf ile Meryem'in tarih sayfasında buluşabilme imkanı çok ama çok zor. İsa'nın dünyaya gelme konusundaki handikaplardan biri SOYAĞACIDIR. Diğeri ise Hristiyanlık eğer ki yukarıdaki olayları kabul edersek, yani İsa'nın dünyaya " ilk günaha kefaret olmak için ve kanı akıtılarak ölmek için yani KURBAN olmak için geldiğini varsayarsak, kaldı ki kendisi de bunu biliyor, peki niçin çarmıhta...: " Eli Eli lama sabatani(Matta) ve Eloi Eloi lama sabaktani(Markos) " yani " Allah'ım Allah'ım niçin beni terkettin " şeklinde bir serzeniş veya isyanda bulunuyor? Kurban olmaktan son anda vaz mı geçti, niçin? Ayrıca zaten İsa kendisi..: MATTA-BAB 15 24-Fakat İsa cevap verip dedi : Ben İsrail evinin kaybolmuş koyunlarından başkasına gönderilmedim. Diyor.Burada ne demek istiyor.Mealen diyor ki : Ben sadece YAHUDİLERE, onlardan hak yoldan çıkanlara gönderildim. Şimdi soru şu : İsa bunu derken, niçin dünya Hristiyan olsun ki ? |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|