Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Yaşam > Sağlık Köşesi

Sağlık Köşesi Sağlık hakkında genel bilgileri bu bölümde bulabilirsiniz.


İyi Bir Uyku İçin 10 Öneri

Sağlık hakkında genel bilgileri bu bölümde bulabilirsiniz.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
İyi Bir Uyku İçin 10 Öneri
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
300

Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Temmuz 2020, 12:23   #1
Çevrimdışı
Tomris
Tomris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Standart İyi Bir Uyku İçin 10 Öneri

İyi Bir Uyku İçin 10 Öneri

Bitter çikolata ile magnezyum

Magnezyum eksikliği uykusuzluğun nedenleri arasında gösterilebilir.
Magnezyum eksikliğini ıspanak yiyerek giderebilirsiniz.
Bir an ağız büktüğünüzü hisseder gibi olduk ama ağız falan bükmenize gerek yok.
Ispanak yerine magnezyum ihtiyacınızı giderebileceğiniz hoşunuza gidecek çözümlerimiz de var.
Fındık, fıstık, ceviz, balık ve en güzeli en sonda bitter çikolata tüketerek vücudunuz için gerekli magnezyum desteğini sağlayabilirsiniz.
Melotonin hormonundan mahrum kalmayın ve odanızı karartın

Uyuduğunuz ortamı özel olarak hazırlayın ve her gece televizyon başında uyumak yerine sadece uyku için hazırlanmış güzel bir oda hazırlayın.
Bu ortamda sizin için en önemli unsur ise karanlık olacaktır.
Kaliteli uyku için kendinize uygun bir ortam hazırlıyorsanız karanlık sizin için vazgeçilmez bir unsur olmalıdır.
Derin ve kaliteli uyku için gerekli olan melotonin hormonu gece saat 21:30 sıralarında salgılanmaya başlayarak gece 02:00 - 03:00 saatleri arasında en yüksek seviyeye geliyor.
Melotonin hormonunun salgılanması için gece bu saatler arasında uykuda olmanız ve en önemlisi de karanlık bir ortamda olmanız lazım.
Sex ve uyku arasında süper denklem

Aslında, kaliteli uyku için sex mi lazım yoksa iyi bir cinsel performans için uyku mu lazım sorusunun cevabı aynı kapıya çıkıyor.
Derin bir uyku için sex sizlere süper bir yardımcı olabilir.
Aynı zamanda iyi bir cinsel performans için de kaliteli uyku, dinlenmiş bir vücut birbirlerini tamamlayabilir.
Cep telefonunuz uyuduğunuz odanın dışında olsun

Modern zamanın metresleri olarak görülen cep telefonları nedeniyle partnerinizi ihmal ederken aynı zamanda uykuya dalmakta da zorluk yaşadığınızı biliyor muydunuz?
Yatmadan önce cep telefonuyla uğraşırken maruz kaldığınız radyasyon ve ışık sizi gece boyu uykunuzdan edebilir.
Kafein tüketimine dikkat

Yatağa girer girmez uykuya dalmak ve uyandığınızda uykunuzu tam almak istiyorsanız kafein kullanımına dikkat etmeniz gerekiyor.
Gün içerisinde özellikle 16:00'dan sonra kafeinli ürünleri tüketmemeye özen gösterin.
Hafta donu bol bol uyurum demeyin

Mutlaka hayatınızda uykunun önemli bir yeri olsun ve düzenli uykuya dikkat edin.
Uyku düzeni olmayanlar, her uyumak istediklerinde uykuya dalmak için problemler yaşayabilirler.
Özellikle hafta içi sabahları çalışıp akşamları da eğlenceye vakit ayırarak uyku düzenini bozanlar 30 dakika bile az uyumanın obezite ve diyabet riskini arttırdığını biliyor muydunuz?
Hafta içini uykusuz geçirip, nasılsa hafta sonu bol bol uyurum demeyin.
Uyku düzeninizi bozmayın.
Uykusu kaçanlar alkol alarak gevşeyeceğinizi düşünmeyin

Yatağa girdiniz sağa dön olmadı sola dön olmadı.
Gözlerinizde gram uyku yok.
Uykuya dalmak için hemen alkole sarılmayın.
Alkol alır biraz gevşerim diye düşünüyorsanız en büyük yanlışı yapıyorsunuz demektir.
Çünkü her uykuya dalamadığınızda, hücresel bir zehir olan alkole sarıldığınızda zamanla alkolün kendisi uzun vadede uyku sorunlarına neden olacaktır.
Yatak odanızda televizyon varsa bunu dışarı çıkarın

Yatak odasında bulunan bütün elektrikli cihazların yaydığı ışık ve elektromanyetik dalgalar hem uyku kalitenizi düşürecektir hem de hem de uykuya dalmanızı zorlaştıracaktır.
Muz ve yoğurt tüketin

Uyku hormonu salgılama konusunda iki muhteşem doğal besin kaynağı.
Muz, yoğurt veya kendi ellerinizle hazırladığınız muzlu yoğurt.
Uyku öncesinde sizler için hem güzel bir beslenme kaynağı olacak hem de rahat bir şekilde uykuya dalmanızı sağlayacak.
Lavanta ile muhteşem uyku sizi bekliyor

Lavanta'nın kalp atımını ve kan akışını yavaşlattığını ve sizleri rahatlattığını biliyor muydunuz?
Bilimsel olarak kanıtlanan bu sonuç sizler için hem güzel kokular içinde uyumayı hem de derin bir uyku uyumanızı sağlayabilir.
Yatmadan önce yastığınıza sıkacağınız lavanta kokuları ile kaliteli bir uyku sizce de güzel bir fikir değil mi?




İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 

Yer İmleri


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor: (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:00.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Tasarım: Dea Dia