![]() |
|
||||||
| Sağlık Köşesi Sağlık hakkında genel bilgileri bu bölümde bulabilirsiniz. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Telefonu sessize almak iyi gelmiyor olabilir
Telefonunuzun ve ucundaki sınırsız dünyanın sizi rahatsız etmemesi için arada sırada telefonunuzu sessize alıyorsanız, bunu tekrar düşünmek isteyebilirsiniz. ![]() Geçtiğimiz haftalarda yayınlanan bir araştırma, telefonlarımızı sessize almakla ilgili ilginç veriler elde etti. Buna göre, bildirimlerinizi ve biraz da zihninizi susturmak için telefonunuzu sessiz moda almak, aslında daha fazla strese neden olabilir. Computers in Human Behavior Dergisi’nde yayınlanan araştırmada, 138 iPhone kullanıcısının ekran süresi verileri analiz edildi. Katılımcıların yaklaşık yarısı dört gün üst üste zillerini açık tutarken, katılımcıların %42'si telefonlarını titreşimde ve %8,7'si sessizde açtı. Verilerin incelendiği bu dört günün öncesinde katılımcılar ayrıca, FOMO (Fear of Missing Out / Kaçırma Korkusu) veya NtB (Need to Belong / Ait Olma İhtiyacı) olarak bilinen durumları deneyimleyip deneyimlemedikleri hakkında bir anket doldurdular, böylece araştırmacılar telefon kullanımı ile belirli kişilik faktörleri arasındaki bağlantıları araştırabildiler. Sessize almak stresi azaltmıyor Araştırma sonuçlarına göre, telefonlarını sessize alan kişiler, bildirimleri kontrol etmek için telefonlarını daha sık açıyor ve sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyor. FOMO olarak bilinen Kaçırma Korkusu, dünyada ve sosyal çevrede olup bitenlerden geri kalmakla ilgili hissedilen stresi ifade eden popüler bir terim. Sosyal medyadaki davranışlarımızla ilgili analizlerde yer alan FOMO’ya, bir de NtB, yani Ait Olma İhtiyacı eşlik ediyor. Bu da, sosyal medyada bazı grupların parçası olmak için sıklıkla bu platformlarda bulunma ihtiyacını açıklıyor. Yayınlanan araştırmaya göre FOMO, sessizdeyken telefonu açma dürtüsünü şiddetlendiriyor gibi gözüküyor. FOMO yaşayanların hem daha yüksek ekran sürelerine sahip olduğunu hem de bildirimleri susturunca yaşanan stres duygularının arttığını da belirten araştırma sonuçları, telefonu sessize almanın daha fazla strese neden olabileceğini gösteriyor. Kaynak |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Öğrencilik hayatımdan iş hayatıma kadar hep sessiz de kaldı,bazen iyi.
![]() ..
İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
|
|
#4 |
|
Çevrimdışı
|
Hiç sessize veya titreşime almıyorum telefonumu. Arayan yok zaten bankalardan veya tv internet şirketlerinden başka.
|
|
|
#6 |
|
Çevrimiçi
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Bir tane konuyla ilgili 859999... tane fikir var, kim neye inanıp hareket etsin ki. Herkes içinden geldiği gibi yaşasın.
|
|
|
#7 |
|
Çevrimdışı
|
Hep sessizdeydi. Aradıklarını duymadığım İçin telefonunu açmadığımda bir daha aramıyorlar geri dönüş yaptığımda trip atıyorlar. Tek stresi sizi arayanların “telefonlarımı açmıyorsun” tribi oluyor.
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|