![]() |
|
||||||
| Psikoloji Psikoloji hakkındaki bilgi, haber ve paylaşımların yer aldığı bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Derinleşen Yoksulluk Yurttaşları Mutsuz Hissettiriyor
Psikolog Burak İsmanur, Derinleşen Yoksulluğun Yurttaşları Mutsuz Hissettirdiğini Söyledi Artan hayat pahalılığı toplumu her bakımdan olumsuz etkilemeye devam ediyor. İnsanların temel ihtiyaçlarına bile ulaşamadığının altını çizen Uzman Psikolog Burak İsmanur yoksullaşmanın psikolojik nedenlerini ve etkilerini Cumhuriyet’e değerlendirdi. Uzman Psikolog Burak İsmanur, Türkiye’de her geçen gün artan hayat pahalılığı karşısında yurttaşların kendilerini çaresiz ve mutsuz hissettiklerini söyledi. İnsan psikolojisinin, temel ihtiyaçların bile karşılanamadığı bir ortamdan olumsuz etkilendiğine vurgu yapan İsmanur, “İnsanlar ‘Öğün atlayayım kâr edeyim’ diye düşünmeye başladı. Öğrenciler arasında bu durum çok yaygın” ifadelerini kullandı. İsmanur “Toplum ruh sağlığının neden bozuk olduğu hakkındaki başlıca argüman insanların temel ihtiyaçlarını karşılayamaz hale gelmesidir. Bu durum insan psikolojisini ciddi anlamda olumsuz etkileyen bir şey. İnsanlar yoksullaştıkça kendilerini mutsuz hissediyor. Çaresiz hissettiklerini söyleyen insanların sayısı çok yaygın. Ancak çaresizlik bir his değil, bir düşüncedir” dedi. "ÖNÜ KESİLMİŞ NESİL" Artan hayat pahalılığı karşısında özellikle gençlerin mutlu olma ihtimalinin kalmadığının altını çizen İsmanur, “Eskiden insanların bir ev bir araba alabilme umudu vardı. Ancak şimdi Türkiye’de üniversite okuyan gençlerin yakın gelecekte böyle bir şeyin olabileceğine dair inancı yok. Manzara böyle olunca da biraz etrafına bakan bir gencin mutlu olma ihtimali yok. Gelişimlerinin önü kesilmiş bir genç nesil var” dedi. İsmanur, “Bir sorunla karşılaşıldığında neyi nasıl değiştirebiliriz diye düşünmek en doğru hareket” değerlendirmesini yaptı. |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
Eskiden insanımız ev alma hayali kurardı, şimdi kirası uygun ev bulmaya çalışıyor.Emekliler bence öldü, aldıkları maaş ile geçinmeleri çok zor, hele ki evleri de kira ise imkansız, emekli maaşının minimum asgari ücret olması lazım.2500 tl emekli parası alanlar var.Sayın Cumhurbaşkanımız kendi maaşına zam yaparken 3 asgari ücret zam yapıyor.Gerçekten üzücü bir haldeyiz.Ülkemiz bolluk, yurtdışında her şey daha pahalı diyenler, şimdi nerdeler merak ediyorum.
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|