![]() |
|
||||||
| Psikoloji Psikoloji hakkındaki bilgi, haber ve paylaşımların yer aldığı bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Nasıl Pozitif Biri Olursunuz?
Klinik psikolojide/ psikiyatride bir hastalık olarak tanımlanmasa da, olumsuz iç konuşmaların bazı psikolojik sorunlara neden olarak rahatsızlığın şiddetini artırabildiği söyleniyor. Psikolog Dr. Ferahim Yeşilyurt, kadınların en çok kurdukları 12 cümle ile kendi kendilerini sabote ettiklerini belirtiyor: -Diğerlerinden farklıyım, onlar daha akıllı. -Ben zaten her zaman geriden giderim. -Keşke daha güzel olsaydım (güzel değilim). -En iyisi olmalıyım. -Keşke daha zeki bir kadın olsaydım. -Herkes benden daha çok çalışıyor. -Ben beceriksizin tekiyim. -Hafızam pek iyi değildir. -İsimleri aklımda tutamam. -Benden bir şey olmaz. -Çok sinirliyim, dengesizim, dağınığım. -Korkağın tekiyim. İç sesimizin tonunu annemizin sesi söylüyor Çocuklar konuşmaya ilk başladıklarında yapacaklarını tek tek ifade ederler. ‘Kamyonu alıyoruz, oyuncağı üzerine koyuyoruz’ gibi. Bir süre sonra bu konuşmalar yok olur. Yaşamımızdaki ilk konuşmalar anne ve yakın çevrenin etkisiyle oluşuyor. Dr. Ferahim Yeşilyurt’a göre, eğer endişeleri nedeniyle korumacı bir anne yanında büyüyorsanız, çevresel konuşmalar bu doğrultuda oluşuyor. Karamsar bir anneniz varsa siz de olaylarla ilgili karamsar konuşmalar yapmaya başlarsınız. Bir süre sonra ise bu iç konuşmalarınızı başkaları duyamaz. Ama kendi içinizde devam eder gider. Çocukken anneniz izin vermemesine rağmen bardaktan su içmeyi istediniz. Suyu içerken bardak elinizden kaydı ve yere düştü. Yerlere su ve cam parçaları dağıldı. Eğer anneniz “Aptal çocuk seni. Sana söyledim değil mi içemezsin diye, ortalığı berbat ettin” biçiminde konuşursa siz de bu konuşma tarzından etkilenirsiniz. Anneniz olaya daha sakin de yaklaşabilir. “Şimdi içemiyorsun ama biraz büyüdüğünde tek başına bardaktan su içebilirsin” biçiminde konuşursa daha umutlu bir konuşmayı öğrenmiş olursunuz. 40 kere söyleyince oluyor İç konuşmaların öğrenilmesi zamanla olur. Birkaç kerelik yapılan konuşmalardan çok, zaman içinde sürekli tekrarlanan konuşmalar daha fazla yerleşir. Çünkü öğrenmede tekrarın yeri büyüktür. Burada da yapılan tekrarlayıcı konuşmalar olumsuz düşüncelerin yerleşmesine neden olur. Kendi kendini sabote eden kişiler kendileriyle olumsuz iç konuşmalar yapmaktadır. Yapılan bu konuşmalar ise yaşadıkları kaygı ve üzüntüleri artırmaya yarıyor. Psikolog Yeşilyurt, kendi içimizde gerçekleşen bu olumsuz iç konuşmaları değiştirmenin mümkün olduğunu, dünyadaki pek çok uzmanın bu görüşü paylaştığını söylüyor. Çocukluktan itibaren kendi kendimize yaptığımız olumsuz iç konuşmalar zaman içinde otomatikleşir. Ve kolaylıkla olumlu biçime dönüştürülemez. Bu nedenle arkadaşlar ve aileler tarafından “Yanlış düşünüyorsun, öyle düşünme, abartma” gibi o anki olumsuz iç konuşmalarınızı değiştirmeye yönelik çabalar işe yaramaz. Hatta bazen sizi daha fazla kızdırabilir. Bu nedenle eğer kendi başınıza bu sorunların üstesinden gelmekte zorlandığınızda bir uzmandan yardım almanız faydalı olacaktır. Kendi kendinizi sabote etmekten kurtulmak için şu soruların yanıtlarını arayabilirsiniz: -Bu düşünce için ne gibi kanıtlarım var? -Bu durum için başka bir bakış açısı olabilir mi? -Bu düşünce için ne gibi kanıtlarım var? -Kendinize gerçekçi olmayan standartlar mı belirliyorsunuz? -Sorunlarla baş edebilme yeteneğinizi mi küçümsüyorsunuz? |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
Lafla mutlu olamazsın ki
![]() Değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini, Değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz, Değil mi ki ayaklar altında insan onuru, #SOMA |
|
|
#3 |
|
Çevrimiçi
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Neşeli şarkılar dinlediğimizde nasıl dans ediyorsak, eğleniyorsak hüzünlü şarkılar dinlediğimizde de ağlıyoruz. |
|
|
#4 |
|
Çevrimdışı
|
Etrafımızdaki negatif insanlardan uzaklaşarak.
![]() Bir insanı kazanmakla kaybetmek arasında ince bir çizgi vardır.
Adı; Üslup. |
|
|
#5 |
|
Çevrimdışı
|
pozitif olmak hepimizin hayatında önemli bir kural olmalı. insanın güçlü ve olumlu yanlarını bilmesi ve bunu sürekli olarak keşfetmesi kadar güzel bişey zaten yok. evet, ne kadar güzel cümleler aslında dimi. bu hayatta anlık olarak pozitif olunur, mühim olan daim pozitif kalabilmek. günümüz şartlarında ve ülkenin gidişatı gereği bunun oldukça zor olduğunu da eklemeliyim izninizle. |
|
|
#6 |
|
Çevrimdışı
|
Arkadaşlarımla dertleşirken pozitif olmak gerektiğinden bahsediyor olsam da kelin ilacı yok kendime gelince bunu başaramıyorum. Bardağın boş tarafına da bakmıyorum, güzellikleri de görüyorum; lakin ülkemin durumu bu haldeyken bencilce sahte gözlükler takıp kendimi kandıramıyorum. |
|
|
#7 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Benle konuşun.
![]() ..
İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|