![]() |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Neandertallere Ait İlginç Veriler: Aile Hayatları Nasıldı
Neandertallere Ait İlginç Veriler: Aile Hayatları Nasıldı
Sibirya'nın güneyinde Neandertallere ait olduğu düşünülen kemik ve diş parçaları bulundu. Konuyla ilgili araştırma yapan bilim insanları Neandertallerin tek bir sosyal topluluğa ait olduğunu tespit etti. Bilim insanları yaptıkları çalışmalarda Sibirya'nın güneyindeki bir mağarada kemik ve diş parçalarından elde etti. DNA'lar incelenince Neandertallerin aile hayatını ortaya çıkardı. Altay Dağları'ndaki Chagyrskaya mağarasında ve yakındaki Okladnikov mağarasında tespit edilen, çocukların da olduğu 13 Neandertal bireyinden alınan DNA örneklerin analiz edilip raporlandı. Örneklerin bazılarının bir baba ve kızına, onlarla akraba başka bir adama ve ayrıca ikinci dereceden akrabaları olan iki kişiye (muhtemelen teyze ve yeğen) ait olduğu belirtti. Bulgular, Neandertallerin aile yaşamı ve akrabalık ilişkilerine dair önemli ipuçları sundu. Almanya'da Max Planck Evrimsel Antropoloji Enstitüsü'nde görev yapan Laurits Skov, bu bireylerin aynı dönemde yaşaması ve tek bir sosyal topluluğa ait olmasını "çok heyecan verici" olarak açıkladı. Araştırmacılar arasında, eski genom örnekleri üzerinde çığır açan çalışmalarından dolayı bu yılki Nobel Tıp Ödülü'nü kazanan Svante Pääbo da yer aldı. Nature'da yayımlanan araştırmada Benjamin Peter, "Genelde Neandertal kalıntıları ve özellikle korunmuş DNA'ya sahip kalıntılar son derece nadir bulunur" dedi: Genellikle birbirlerine binlerce kilometre uzak olurlar ve aralarında binlerce yıl olan tekil bireylerdir. Neandertaller, nehir vadilerinde göç eden hayvanları avlayarak ve dağ keçileri, at ve bizonla besleniyorlardı. Neandertal ve hayvan kemiklerinin yanında binlerce taş alet de bulundu. "Üzerinde çalıştığımız topluluk muhtemelen çok küçük, belki de 10 ila 20 kişiden oluşuyor. Altay dağlarında geniş Neandertal nüfuslarına epey dağınık olduğunu bulduk" diyen Peter, sözlerini şöyle sürdürdü: Yine de yüz binlerce yıl boyunca zorlu bir ortamda direnmeyi başardılar ve bence bu büyük bir saygıyı hak ediyor. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|