![]() |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Erkan Kara - Gülden Geliyorum
![]() ERKAN KARA VE YENİ KİTABI “GÜLDEN GELİYORUM”A DAİR NOTLAR Osman Serhat ERKEKLİ ölüm ki en garip halimizdir bize Erkan Kara Erkan Kara 1964 İstanbul doğumlu. Suriçi, Karagümrük sakinlerinden. Şiir yayımlamaya 2000 yılı başlarında başladığından çoğu kişi onu genç sanıyor. Oysa ortaokul yıllarından beri şiir yazıyor. İlk kitabı “Hüzzam Peyke” zamanın seçkin bir yayıncısı olan “Yom” dergisi tarafından 2006’da basılmıştı. O zaman hayatta olan yakın arkadaşım Cenk Koyuncu vermiş; sen bu kitabı seversin, demişti. Alakaya değer bulmuştum ama fazlası ile imge ağırlıklı idi. Daha sonra tasavvuf söylemi içeren kitaplar ve denemeler yazdı. İki kitabı “Bir Aşkın Şiiri” ve “İn Sana Bak” tek birer şiirden oluşan, bütünlük taşıyan denebilecek eserlerdir. En son şiirlerinde ise kırık mısrayı kullanıyor. (Kırık mısrayı Türkiye’de ilk kez yetmişli yılların başında Oktay Rifat kullanmış, yaygınlaştırmıştı.) “Gülden Geliyorum” adlı bu son kitabında altı mısralık kıtalardan oluşan, üstelik her biri altı kıta olan şiirler de var. Bu kitapta Lale (Tanrı), Gül (Peygamber) ve anne şiirleri çoğunlukta. Annesi yaşıyor ama yaşlandığını anlıyoruz bu şiirlerden. Onlardan “Annem Ve Balkon” şiirini çok sevmiştim. Bir de “Eylül” şiirinden “bir eylül kopardım ve içime attım” mısraını çok severim. Diğer şiirlerinin hepsi de yıllardan süzülüp gelmiş iyi şiirlerdir. Erkan Kara ile 2011’de tanıştık. Bana telefon etmiş, “Zaman Kesikleri” adlı yeni çıkmış kitabını getirmek istemişti. Aynı mahallede oturduğumuz anlaşılınca evime geldi. Daha sonra bu Suadiye’deki evde ve çevre kafeteryalarda çok oturduk. Suadiye (Bostancı) deki evimin yıkılıp on yıl süre ile yarım kalması sonucu değişik semtlerde kirada oturduk eşim Sevil Avşar ile birlikte. Erkan Kara oralarda buldu beni. Yakında, yaklaşık iki yıl sonra Suadiye’ye yeniden döneceğiz ve Erkan Kara ile daha sık görüşeceğiz. (Tanrı müsaade ederse). Erkan Kara 2000 sonrasının en mühim ve en orijinal şairlerindendir. Erkan Kara’nın poetikası bir denemesine koyduğu şu başlıktan anlaşılır: “Şair şiiri ile saflık ve sevgi halinin de çekimi olabilmeli.” Bu yeni kitabını hararetle tavsiye ediyorum. İnternet kitapçılarında bulamasanız bile Artshop yayınlarından isteyebilirsiniz. Şairin “Annem ve Balkon” şiiri ile bitiriyorum yazımı. kısa günleri bıraktık geride bahar geldi az kaldı yaza çok şükür diyor annem, kuşlara; bir bahar daha görmenin mutlu sevinciyle annemi kuşlar da ötüyor balkonda köşeden duyuldu, açılmış yapraklar: coşkulu gülüşleri o saksıdaki balkon çiçeklerin bu bahar da buluşmanın kelebekleri adeta havada evet, kısa günleri bıraktık dedi ve usul usul eğildi annem kuşlara çiçeklere doğru bir damla gözyaşıyla duyuldu annemdeki yaşama sevinci balkon sanki karnaval yeri. Akatalpa Mayıs 2025/305 Benzer Konular:
|
| Yer İmleri |
| Etiketler |
| erkan kara, gülden geliyorum, kitap tanıtımı, yeni kitap, şiir |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|