![]() |
|
||||||
| Kişisel Gelişim Kişisel gelişiminize yardımcı olacak makaleler, yönergeler ve konular bu bölümde. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Risk Almak Nedir? İnsanlar Risk Almaktan Neden Çekinirler?
“Risk almak” hayatın her aşamasında karşımıza çıkan bir olgudur. Risk, okunuşu çok kolay gelir ama uygulamak o kadar da kolay değil. Siz de takdir edersiniz ki herkesin yapısı faklıdır. Bu olguya karşı sert tepki gösteren de olabilir gözü kapalı giren de. Riskin bir de arka planına göz atalım… Acaba bizi ters tepkiye iten ne olabilir? “Risk almak” hayatın her aşamasında karşımıza çıkan bir olgudur. Risk, okunuşu çok kolay gelir ama uygulamak o kadar da kolay değil. Siz de takdir edersiniz ki herkesin yapısı faklıdır. Bu olguya karşı sert tepki gösteren de olabilir gözü kapalı giren de… Riskin bir de arka planına göz atalım… Acaba bizi ters tepkiye iten ne olabilir? Hemen sıralayalım… Risk Alamamamızın Nedenleri: 1) Korkaklık 2) Reaktif düşünme 3) Çevrenin etkisi 4) Vizyon Kendiniz bir düşünün… Eminim bu koşullardan birisi sizi tetikliyordur… Korkaklık, doğuştan gelen bir özelliktir. Pek çok kişi “iyi kötü geçinirim, yuvarlanıp gidiyoruz vs.” gibi inanışların peşinde… Zaten bu düşünceyle yola çıkan insana bir anda risk almayı öğretemeyiz. Bir de şöyle bakın. Tamam, siz risk alacaksınız ama sonrasında size çok getirisi olacak. Hala düşüncenizde bir farklılık yoksa Reaktif düşünüyorsunuz demektir. Hayatta her şey güllük gülistanlık olacak diye bir şey yok! Ama her olaydan olumsuz bir sonuç çıkaracaksınız diye bir şey de yok! Eğer hala düşünceniz de bir değişiklik yoksa siz çevrenin esiri olmuşsunuzdur. Arkadaşlarınız, akrabalarınız, alışkanlıklarınız ve bırakamadığınız diğer etkenler… Aslında siz bunlardan vazgeçemiyorsunuz. Ben niye kâğıt oyunları oynamakla, gereksiz muhabbetlerle, gezinmelerle vs. vaktimi boş yere harcayayım? Son olarak vizyon. İşte tüm bu koşulların altında yatan en büyük sebep ise vizyonunuzun küçük olması. Hayatın her anında küçük düşünmek ve ileriyi görememek… Risk almak, neden risk alamadığınızı anlamakla başlar. Eğer yukarıda sıraladığım özelliklerden bir ya da bir kaçını siz de kendinizde gözlemliyorsanız o zaman bunları bertaraf etmeye çalışmakla işe başlamalısınız… Dünyanızı değiştirebilmeniz dileğiyle… |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|