![]() |
|
||||||
| İnternet Tarayıcıları Tüm internet tarayıcıları hakkında bilgiler ve sorunların çözümü burada. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Google Noktayı Koydu: Bu Uygulamaları Kaldırıyor
Google, Play Store'da yer alan veya APK olarak dış kaynaklardan temin edilen ses kaydetme uygulamalarını kaldıracağını açıkladı. ShiftDelete'den aktarılan bilgilere göre; yapılan görüşmeleri ses dosyası olarak depolamaya kaydeden ‘arama kaydetme uygulamaları’ bazı telefonlarda yerleşik olarak bulunuyor. Bunun dışında Google Play Store’dan indirilen üçüncü taraf yazılımlarla da bu işlem gerçekleştirilebiliyor. Arama kaydedici uygulamaları sadece telefonun dahili hafızasına değil, Google Drive gibi bir bulut depolama servisiyle de bağlantı kurabiliyor ve kayıtları saniyeler içinde senkronize edebiliyor. Google, mahremiyet ihlaline yol açma potansiyeli olan bu uygulamaların çalışmasını kökten engelleyecek bir karar aldı. GOOGLE, ARAMA KAYDETME UYGULAMALARINI KAPATIYOR 11 Mayıs 2022’den itibaren yürürlüğe girecek politika değişikliğiyle birlikte geliştiricilerin, Android‘in Erişilebilirlik API’sine erişimi kısıtlanacak. Google’ın açıklamasına göre bu API artık uzaktan aramaların ses kaydını talep etmek amacıyla kullanılamayacak. Android 10 sürümünde arama kaydı varsayılan olarak engellenmişti. Ancak geliştiriciler bunu atlatmayı başardı ve Android’in Erişilebilirlik API’si aracılığıyla arama kaydetme uygulamalarını ayakta tutabildiler. Şu anda bir çağrı kaydedici yüklediğinizde, aktif edebilmek için telefonunuzun Erişilebilirlik bölümünden izin vermeniz gerekiyor. Google, yeni politikasıyla bu yöntemin de önünü keserek arama kaydetme uygulamalarını tamamen devre dışı bıraktı. Öte yandan Google Pixel’de olduğu gibi, telefonda yerleşik olarak bulunan çağrı kaydedici yazılımları Erişilebilirlik API’sine erişmeye ihtiyaç duymadığından 11 Mayıs’tan sonra da çalışmaya devam edecek. Google Play Store’dan ve APK olarak dış bir kaynaktan yüklenen üçüncü taraf yazılımlar, bazı işlevlerinin kullanılabilmesi için belirli izinlere (Erişilebilirlik gibi) ihtiyaç duyuyor. Ancak sistem uygulamaları telefona önceden yüklenmiş oldukları için izne ihtiyaç duymadan çalışabiliyorlar. Uygulamaları root izniyle sisteme entegre etmek mümkün olsa da, bu yöntemin güvenilirliği her zaman tartışmaya açık. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|