![]() |
|
||||||
| İnternet Dünyası İnternet haberlerini bu başlık altında bulabilirsiniz. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Safari'de Ciddi Bir Güvenlik Hatası Tespit Edildi: Kişisel Bilgileriniz İnternete Sız
İnternet ortamında kişisel bilgilerimizin korunmasıyla ilgili halk arasında bir endişe havası varken Apple cihazlarda kullanılan Safari tarayıcısında büyük bir güvenlik sorunu olduğu tespit edildi. Kullanıcıların kişisel bilgileri internet siteleri üzerinden elde edilebilir. Safari’de tespit edilen bir yazılım hatasının kullanıcı gizliliğini tehdit ettiği ortaya çıktı. 9to5Mac adlı Apple cihazlarıyla ilgili yaptığı haberlerle bilinen haber sitesinden elde edilen bilgilere göre Safari’deki bu hatanın, kullanıcıların arama geçmişine ve hatta Google hesap bilgilerine bile ulaşabildiği açıklandı. Safari’nin IndexedDB adlı tarama motoru veri depolayıcısında tespit edilen bu hatanın Mac ve iOS işletim sistemi kullanan bütün cihazlarda var olduğu belirtiliyor. Geçtiğimiz aylarda Google ve Facebook’un, Safari’nin gizliliğini delmeye çalıştığına dair ortaya çıkan bilgilerden sonra Safari’de böyle bir sistem hatasının tespit edilmesi dikkat çekici bir detay. Öyle ki, kullanıcıların kişisel bilgilerinin açığa çıkartıldığı bu hata, reklamcılık adına da büyük fayda sağlayabilir. Herhangi bir internet sitesi tehdit oluşturuyor olabilir: ![]() Elbette bu hatanın Google ve Facebook tarafından oluşturulduğunu söylemiyoruz. Ancak kullanıcılar, girdikleri internet sitelerinde Google Kullanıcı bilgilerinin çalınması ve kişisel verilerinin yanı sıra internet geçmişlerinin de ortaya çıkması tehdidiyle karşı karşıya. Buna ek olarak, Safari’deki IndexedDB veri deposunun bütün internet sitelerine açık olduğu belirtiliyor. Bu da her sitede bu tarz bir ‘bilgi hırsızlığının’ olabileceğine işaret ediyor. Şu anda Safari’nin yeni versiyonunu kullanan bütün iPhone, iPad ve Mac modellerinde bu güvenlik sorununun var olduğu belirtiliyor. FingerprintJS adlı tarayıcılarla ilgili güvenlik sorgulamaları yapan bir internet sitesi, bu hatayı Kasım ayının sonunda Apple’a bildirdiklerini ancak herhangi bir geri dönüş alamadıklarını ifade ediyor. Webtekno Benzer Konular:
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|