![]() |
|
||||||
| Forumel Sözlük Interaktif sözlüklerin formatında, her türlü kavramın tanımlanıp yorumlanabileceği sözlük, Forumel Sözlük! |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Yeryüzündeki Açlığın Asıl Nedeni
Yeryüzündeki Açlığın Asıl Nedeni Birçok insan Dünya'daki kaynaklar artık yetmiyor gibi düşüncelerde olsa da, aslında Dünya'daki kaynaklar adaletli bir paylaşım olsa bugünkü nüfusun 3 katına bile yetebilir. Dünyamız doğal kaynaklar yönünden aşırı zengindir. Asıl sorun iyi incelendiğinde, Dünya çapındaki gelir dağılımın adaletsizliği olduğu görülüyor. Elbette herkes farklı yeteneklere sahip olduğu için aynı maddi duruma sahip olacak diye bir şey yok. Ancak bu kadar büyük bir dağılımdaki eşitsizlik ve en zengin ile en yoksul arasındaki uçurumda asla insancıl kabul edilemez. Aynı şekilde bu acımasızlığı bazı özgürlük ambalajları altında da sevimli gösteremezsiniz. İsraf konusuna zaten hiç girmiyorum. Dünya'da açlık var ve her gün bu yüzden bir sürü çocuk ölüyor. Bunun nedeni ise, insanların bencilliği, paraya aşırı olan tutkuları ve paylaşmayı bilmemesinden geliyor. İnsanlar eğer başkalarına haklarını teslim etmeyi bilselerdi ve paylaşmayı öğrenselerdi, çok daha güzel adaletli, huzurlu ve mutlu bir dünyada yaşıyor olurduk. Üstelik bugün birçok insan bu konulardan habersiz yaşasa da, açlıktan ölen her çocuktan hepimiz sorumluyuz. Ülkemizde bencillik o kadar yaygınlaşmış ki, aç insanlar hor görülüyor. Oysa onların açlığının sebebi o cahil, vicdansız ve kalpsiz insanlardır. Anlasanıza artık, hiçbir aç sizden yardım istemiyor, ekmek istemiyor, hiçbir dilenci sizden ona yardım etmenizi istemiyor. Sadece ondan çaldığınız hakkı istiyor. Kısacası hakkını istiyor. Bilinçli yapanları ayrı tutarsak, dilenmenin de çok çirkin bir şey olduğunu kabul ederek yazıyorum ki, bir toplumda dilencilerin sayısının fazlalaşması o toplumun kendi ayıbıdır. Kimseyi kınayamayız bu konuda.. Bugün istatistiklere göre, çok küçük bir azınlık milyonların hakkına giriyor. Elbette ben herkes eşit olsun diyemem, çünkü herkes farklıdır. Yetenekleri farklıdır, çalışmasının emeğinin karşılığı farklıdır. Ancak paylaşmayı bilmeliyiz. Bir parfüme vereceği tonlarca parayı bir aç ve yetim çocuk ile paylaşamayan insan gerçekten insan mıdır? ![]() Değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini, Değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz, Değil mi ki ayaklar altında insan onuru, #SOMA |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|