![]() |
|
||||||
| Forumel Kafe Seviye ve saygı sınırları çerçevesi korunduğu sürece her türlü paylaşımın serbest olduğu bölgedir. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Sevgi Neydi: Sevgi Emekti
"Selvi Boylum Al Yazmalım” filmi aşkı, sevgiyi ve emeği çok güzel anlatan bir klasiktir. Bildiğiniz üzere aşkının peşinden sürüklenip gittiği, her türlü şartı kabul edip katlandığı yerde İlyas tarafından aldatılıp çocuğu ile kapıya bırakılan Asya’yı, kahve önünde Cemşit bulur ve evine götürür. Bundan sonra ilişkide emek vermenin önemini seyrediyoruz filmde. Zaten sonunda İlyas geri dönmek için yalvarsa da Asya Cemşit ile evine ve film o şahane cümle ile biter. “Sevgi neydi; Sevgi emekti.” Sevgi Neydi: Sevgi Emekti Evlilikler de iyi günde - kötü günde bir arada olmak için başlar. Fakat iyi günde emek vermediğin, büyütmediğin ilişkinden kötü günde bir şey beklemek boşuna olur. Çünkü sevgi hassas, kırılgan bir şey. Şair “Sevda kuşun kanadında , ürkütürsen tutamazsın. ” der. Ürkek bir kuş gibi demek sevda… Hor kullanılmaya, hırpalamaya, ürkütmeye gelmiyor uçup gidiyor ve bazen de başkasının başına konuyor. Tıpkı filmde Cemşit’e konduğu gibi. Emek verme, korumak, üzerine titremek lazım. Nasılsa seviyor beni rahatlığıyla sonuna kadar zorlayıp , nereye kadar esnetebileceğimizi denemek; bazen bizi geri dönüşü olmayan bir yola sokar. Çünkü beklenmedik bir anda "Çaaat!" diye kırıldığında geriye dönüşü artık olmayabilir. Uçup giden sevda kuşunun peşinden koşmanın artık faydası yok. İlişkilerde iyi günlerde ilişkiye emek vermek, eşinin/ sevgilinin hoşuna gidecek, onu iyi tutacak küçük küçük şeyler yapmak kriz anlarında çok işe yarayacak. Mesela, ağır bir hastalıkta eşinin mızmızlanmasını, hırçınlığını, hastane şartlarını kolay kaldırmanı sağlayacak. Yine eşlerden biri ağır bir (maddi/ manevi) kayıp yaşadığında yanında sen olacaksın hem de tüm kalbinle, hatalar güzel günlerdeki yatırımların hayrına affedilebilecek. Yokluk , sıkıntı yine bankadaki duygusal kredi ile idare edilecek. Mutlu evliliklerde belirgin bir şey yoktur ama küçük küçük bir sürü güzel şey vardır. Bunlar kalpte adına “Emek” dediğimiz değerli bir maden olarak birikir. Pırıl pırıl yanar ve senin yolunu aydınlatıp yükünü alır … Çünkü Sevgi neydi? Evet, sevgi emekti. |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
Çok saçma bulduğum sözlerden birisi. Emek ve çaba içinde olunan bir ilişki yolda kalan arabayı arkadan ittirmeye benziyor. Sevgi varsa zaten insan içinden gelerek hareket eder, içinden yapmak gelmiyorsa zorlamakla olmaz. Sevgi de bitmişse böyle sözler sadece lafta kalır. |
|
|
#3 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Güzel sevmek lazım bazı sözlerin hakkını vermek lazım.
![]() ..
İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|