10 Mayıs 2022, 10:37
|
#4
|
|
Çevrimdışı
dreamcatcher
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Cevap: Gelin olan bayan, nikahta neden ilk önce erkeğin ayağına basar?
bu da sıkıcı ve gerkesiz gördüğüm bi gelenek, neden basıyorlar bilmiyorum ama google dan bakıcam şimdi. 1 dk
Alıntı:
Gelin Damadın Ayağına Neden Basar?
Aslında sadece gelinler değil damatlarda gelinlerin ayağına basabilir asıl önemli olan kimin daha hızlı olduğu diyebiliriz. Gelinin damadın ayağına basması hem eğlenceli bir gelenek. Hem de evde ayağa basanın sözü geçer manasına geliyor, tabi kadınlar genelde daha hızlı davranıyor.
|
Alıntı:
NİKAHTAN SONRA NEDEN AYAĞA BASILIR?
İşin eğlenceli tarafı bir yana, nedir bu ayağa basma geleneği yahu, neden yapıyoruz? sorusu çoğunun en az bir kere aklından geçmiştir. Evlilikte son sözün kimde olduğunu belirlemesi inancına dayandırıldığını iddia edenlerle birlikte; kökeni Antik Roma’ya dayanan bu geleneğin anlamının damat/gelin tarafından ayakkabısı yıpratılıp, kişinin yuvayı terketmemesi inancıyla yapılır diyenlerin sayısı da fazladır. Ayakkabı hemen her kültürde özgürlüğü temsil ettiğini biliyorsak, ikinci iddiamız daha doğru olsa gerek.
|

:asabi: it is not my cup of tea
|
|
|
|