Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Genel ve Güncel > Ekonomi Haberleri

Ekonomi Haberleri Ekonomi dünyasından en sıcak haberlerin yer aldığı bölüm.


Hindistan’dan buğday ithal ettik

Ekonomi dünyasından en sıcak haberlerin yer aldığı bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Hindistan’dan buğday ithal ettik
Konudaki Cevap Sayısı
11
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
649

Kullanıcı Etiket Listesi

13Beğeniler

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 12 Mayıs 2022, 09:54   #1
Çevrimdışı
Arthur
Arthur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Hindistan’dan buğday ithal ettik

Hindistan’dan buğday ithal ettik



Türkiye, Hindistan’dan 50 bin ton buğday siparişi vererek, tarihinde ilk kez bu ülkeden buğday ithal etmeye başladı.
Buğdayın anavatanı Türkiye ekim alanlarını kaybederken Hindistan son 20 yılda buğdayı stratejik bir öncelik olarak aldı ve kalabalık nüfusunu doyurup, ihracatını artıracak üretim kapasitesine ulaştı.

Sözcü'den Özlem Ermiş Beyhan'ın haberine göre, Ukrayna-Rusya savaşı nedeniyle oluşan açıkta Hindistan bu sayede ihracatını ve gelirini artırdı. Türkiye son olarak 50 bin tonluk buğday siparişi ile ülkeden ithalat yapan ülkeler kervanını kapıldı.

Verimlilik yüzde 20 artırıldı
Hindistan'ın son 20 yıllık tarım politikasına bakıldığında ülkede bir başarı hikayesi yazıldığı görülüyor. Stratejik planlama ile buğday üretimi 2006'da 75.8 milyon ton iken 2021'de 94.88 milyon tona yükseltildi. Verimlilik yüzde 20 artırıldı. Türkiye'de ise tam tersi bir durum yaşanıyor. Verim yerinde sayarken, 2005'te 18.5 milyon ton olan buğday üretimimiz 2021 itibarıyla 17.6 milyon tona geriledi ve Türkiye ithalata mecbur hale geldi. Hindistan'ın ihraç ettiği buğdayın fiyatına son olarak geçen hafta yüzde 15 daha zam geldi.

Kaynak


 
Eski 12 Mayıs 2022, 10:38   #2
Çevrimdışı
dreamcatcher
dreamcatcher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

şaşırmamak gerek üretim yapmıyoz ki

:asabi: it is not my cup of tea
 
Eski 12 Mayıs 2022, 10:58   #3
Çevrimiçi
windflower
windflower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Çok garip geliyor bana bunlar, ekmek yapacak buğdayımız yok mu? Böyle daha ucuz mu oluyor? Verimli topraklara ne oldu?
 
Eski 13 Mayıs 2022, 08:33   #4
Çevrimdışı
Mezarkabul
Mezarkabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Çiftçi üretmiyor, çünkü üretim masrafları arttı. Üretimden kazandığı para masrafları karşılamıyor. Çiftçiyi üretime teşvik için masrafları düşürmek gerekir. Öbür türlü her şeyi ithal ederiz.

"İlim Çin'de bile olsa ara." dediler.
Onlar aklı bir kutuya kilitlediler.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 08:59   #5
Çevrimdışı
Narsinha
Narsinha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Alıntı:
İlk gönderen: Mezarkabul İletiyi Görüntüle
Çiftçi üretmiyor, çünkü üretim masrafları arttı. Üretimden kazandığı para masrafları karşılamıyor. Çiftçiyi üretime teşvik için masrafları düşürmek gerekir. Öbür türlü her şeyi ithal ederiz.
O olay genel olarak öyle değil aslında Çiftçi kazanıyor, ama çiftçilik yapacak çoğu insanın arazisi yok.Tarla-arazi sahipleri genelde zengin insanlar.Örnek vereyim senin 500 dönüm arazin var ve zaten yükünü zamanında tutmuşsun, arazilerin çoğunu ekmiyorsun.Ben geliyorum diyorum ki sana Mezarkabul 100 dönüm arazini bana kirala, sen diyorsun ki mazota karışmam vs hiç bir masrafa karışmam kazanç ortak.Sen hiç elini vurmadan kazancın yarısına ortak oluyorsun ve devletten tapu parası vs destek alıyorsun.Diğer adam çalışıp çabalayıp seninle kazanç olarak yarısını kazanıyor, mecbur adam çünkü arazisi yok.Mazot vs parası da artınca yük yine araziyi eken insana biniyor.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 09:18   #6
Çevrimdışı
Mezarkabul
Mezarkabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Alıntı:
İlk gönderen: Narsinha İletiyi Görüntüle
O olay genel olarak öyle değil aslında Çiftçi kazanıyor, ama çiftçilik yapacak çoğu insanın arazisi yok.Tarla-arazi sahipleri genelde zengin insanlar.Örnek vereyim senin 500 dönüm arazin var ve zaten yükünü zamanında tutmuşsun, arazilerin çoğunu ekmiyorsun.Ben geliyorum diyorum ki sana Mezarkabul 100 dönüm arazini bana kirala, sen diyorsun ki mazota karışmam vs hiç bir masrafa karışmam kazanç ortak.Sen hiç elini vurmadan kazancın yarısına ortak oluyorsun ve devletten tapu parası vs destek alıyorsun.Diğer adam çalışıp çabalayıp seninle kazanç olarak yarısını kazanıyor, mecbur adam çünkü arazisi yok.Mazot vs parası da artınca yük yine araziyi eken insana biniyor.
Zaten tarımı o destek paraları bitirdi. Hiç ekmeden destek paraları alan çok insan oldu. Destek paraları yerine çitfçinin mazot fiyatını, gübre fiyatını, sulama masraflarını düşürseler; çiftçi para kazanabilmek için mecburen üretir.

Benim zeytin bahçem var. Ortakçım var. Ortakçım tüm masrafları benim payımdan düşüyor. Geçen yıl payıma 7000 TL düştü.

"İlim Çin'de bile olsa ara." dediler.
Onlar aklı bir kutuya kilitlediler.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 10:20   #7
Çevrimdışı
Narsinha
Narsinha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Alıntı:
İlk gönderen: Mezarkabul İletiyi Görüntüle
Zaten tarımı o destek paraları bitirdi. Hiç ekmeden destek paraları alan çok insan oldu. Destek paraları yerine çitfçinin mazot fiyatını, gübre fiyatını, sulama masraflarını düşürseler; çiftçi para kazanabilmek için mecburen üretir.

Benim zeytin bahçem var. Ortakçım var. Ortakçım tüm masrafları benim payımdan düşüyor. Geçen yıl payıma 7000 TL düştü.
2 sene üst üste arazi sahipleri arazilerini ekmezse, devlet elinden alacağına dair yasa çıkarmalı.Osmanlı da bu durum böyleydi.Ortağına arazi ekimi kaldırılmalı ve bu suç sayılmalı, muhtarlar bunun takibini yapmalı.Düzlük verimli arazilere zenginler villa yaptırıyor, vermeyeceksin izin, zengin mi gitsin dağın başına yaptırsın villasını da yolunu da .Devletimizin çok büyük ihmalkarlıkları var malesef bu konularda.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 10:32   #8
Çevrimdışı
Hikaye
Hikaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

üretim ve üretimi yapacak olan çiftçi desteklenmediği sürece ithalin önüne asla geçilemez. burada amaç çiftçimizin ya da ülkenin büyümesi değil; ithali gerçekleştiren firmaların/şirketlerin büyümesi.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 11:14   #9
Çevrimdışı
Narsinha
Narsinha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Alıntı:
İlk gönderen: Macbeth İletiyi Görüntüle
üretim ve üretimi yapacak olan çiftçi desteklenmediği sürece ithalin önüne asla geçilemez. burada amaç çiftçimizin ya da ülkenin büyümesi değil; ithali gerçekleştiren firmaların/şirketlerin büyümesi.
Çok önemli bir konuya değindin, devletimiz malesef aracısız hiçbir iş yapmıyor, zenginlerimizi aracı yaparak, onları gönüllemekten hiç uzak kalamıyor.Bu devletin her sektöründe de malesef böyle.
 
Eski 13 Mayıs 2022, 11:24   #10
Çevrimdışı
Hikaye
Hikaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Hindistan’dan buğday ithal ettik

Alıntı:
İlk gönderen: Narsinha İletiyi Görüntüle
Çok önemli bir konuya değindin, devletimiz malesef aracısız hiçbir iş yapmıyor, zenginlerimizi aracı yaparak, onları gönüllemekten hiç uzak kalamıyor.Bu devletin her sektöründe de malesef böyle.

katılıyorum. bu öylesine tesadüfen yaptığı bişey değil zaten, bile isteye hatta ilkesel hareketlere dönüşmüş durumda. kendisine yakın insanların memnuniyetini arttırarak, kaybetmek istemediği desteği sağlamlaştırmak ve bu amacı hep taze tutmak. insanı kazanmış kaybetmiş, ülke büyümüş büyümemiş, ekonomisi batmış, umurunda bile değil. insanlara seçmen gözüyle bakmayı bırakmadığı sürece, devlet adamı olmayı reddedip siyaset adamlığında kalmayı seçtiği sürece biz yerimizde bile sayamayız. geriye yol alırız, alıyoruz da.
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 21:30.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum