Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Dinler ve Kültürleri > Dini Paylaşımlar > Dini Yazılar

Dini Yazılar Beğendiğiniz dini yazıları paylaşacağınız alan


Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Beğendiğiniz dini yazıları paylaşacağınız alan



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var
Konudaki Cevap Sayısı
5
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
116

Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 10 Eylül 2025, 22:51   #1
Çevrimdışı
udi
udi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
yeni Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Değerli arkadaşlar, dinsizlik din ise, sağlıklı olmak bir hastalıktır, türünden anlamsız ve sadece dilbilim için anlamlı olabilecek bir cümle bana antitez olarak söylenebilir.

Yıllarca ateizme kafa yordum. Defalarca dinden çıkıp tekrar kelime-i şehadet getirip tevbeler ettim. Bir ateistten daha fazla ateizmi tanıdığımı ve yorumlayabildiğimi düşünüyorum.

Bir Aydın Türk lakaplı yazar, Ateizmi Anlamak isimli derlemesinde 212. sayfada (Haziran 2012, birinci baskı, propaganda yayınları) itiraf niteliğinde bir paragraf yazmıştır. Naklediyorum :


"Bir empirist (ve materyalist) olan Hume, herhangi bir ̧seyin varlığının sadece zihinsel muhakeme ile bulunamayacağını ortaya koymuştur. Rasyonalist filozoflar (ki idealisttirler) bu konuda çok daha iyimser olmuşlar ve pek çoğu örneğin Tanrı’nın varlığı için a priori kanıtlar önermeye çalışmışlardır. (Bu tür bir çabanın boşa kürek çekmek olacağı, çünkü sırf zihinde yapılan muhakemelerle Tanrı’nın varlığını kanıtlamaya çalışmanın, kedinin kendi kuyruğunu kovalamasına benzer bir ̧sekilde, başladığı yere dönen ve başlangıçta içerdiği gizli kabulleri dönüp dolaşıp kanıt diye sunan döngüsel bir düşünce biçimi olacağı bugün çok daha net bir biçimde anlaşılmaktadır. Bu tür bir varlık ile ilgili yargıya varabilmek için dıştan gelen veri kullanmak gerekmektedir)." (Alıntı bitti.)

Yani Tanrı hakkında dıştan bir veri gelmeden, Tanrı'nın yokluğu ve varlığı için düşünceler üretmek, Tanrıdan gelip Tanrıya varır, Tanrı'nın yokluğu düşüncesinde ise Tanrı'nın yokluğundan başlayıp Tanrı'nın yokluğuna varır, yani sırf zihinde Tanrı'nın yokluğunun kanıtlanamayacağı anlatılmaktadır.

Dıştan gelen veri olmadan Tanrının varlığını reddetmek ahmakçadır yani.

İşte dıştan veri olmadan doğruluğuna inanılan bir Ateizm kavramı oluşmaktadır. Doğasında inanmamaya olan inanç vardır. Çünkü dıştan gelen veri yoktur. Yani bir yerden gelen Tanrısızlık belgesi olamayacağından, sakat bir düşünce ile dıştan veri olmaksızın Tanrının yokluğuna hükmetmek ve karar vermek, dıştan gelen bir veri olmadan inanılan bir inanış olmaktadır.

Dinsizlik bir inanıştır.

Çeşitli ülkelerin kültür ve örflerine bürünerek seküler bir din yapısına ulaşmaktadır. Yani dinsizlik dindir.

Bunun benim hayatım için olan önemi şuradadır : Dinsizlik dindir, diyorum. Tarafsızlığı bırakıyorum. Herşeye dinim İslam yönünden artık bakıyorum. Elhamdülillah.

Ateist ve laik bakışın bir mesnedi, dayanağı yok, dolayısıyla gereği yok, çünkü bir dış veri olmadan inanılan bir 'gaybi (!) bilgi' özelliği taşımaktadır ki bunun ileri formu şizofrenik hezeyanlara kadar gider.

Anlatabiliyor muyum bilmiyorum,

Herşeye İslami yorumla bakıyorum artık.

Tam anlamıyla müslümanım Elhamdülillah.


 
Eski 10 Eylül 2025, 23:01   #2
Çevrimdışı
Zeytin
Zeytin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Ateist ve laikliği karıştırmayalım lütfen..


İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 10 Eylül 2025, 23:13   #3
Çevrimdışı
udi
udi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Alıntı:
İlk gönderen: Üzüm İletiyi Görüntüle
Ateist ve laikliği karıştırmayalım lütfen..
Laiklik, her inanışa her görüşe EŞİT mesafede olmak demektir.

Yani dinden çıkmaktır.
 
Eski 10 Eylül 2025, 23:40   #4
Çevrimdışı
Zeytin
Zeytin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Alıntı:
İlk gönderen: udi İletiyi Görüntüle
Laiklik, her inanışa her görüşe EŞİT mesafede olmak demektir.

Yani dinden çıkmaktır.
Sesli güldüm. Iyi gunlerrrrr


İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 11 Eylül 2025, 00:03   #5
Çevrimdışı
Time
Time - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

Ateizm boş iş. Laiklik güzel bişi. İslamiyet en güzel şey.
 
Eski 11 Eylül 2025, 17:51   #6
Çevrimdışı
Portakal
Portakal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Dinsizlik de Dindir - Herkesin bir şeriatı var

İnsanlar bilmedikleri her şeyden korkar. Yok saymak korkuyu yenmenin en etkili yolu. Ateizmin temelinde bu gerçek yatar.
 

Yer İmleri

Etiketler
din, dinsizlik, dinsizlik dindir


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 14:28.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum