![]() |
|
||||||
| Dini Paylaşımlar Dini paylaşımları bu bölümde bulabilirsiniz. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimiçi
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Muharrem Ayında Neden Oruç Tutuluyor, Neden Aşure Pişiriliyor?
Muharrem ayı Cenabı Allah'ın hürmete layık olarak yarattığı dört aydan bir tanesi. Bu ayın hürmetine uygun davranışlardan bir tanesi de oruç tutmak. Çünkü oruç, insanın kendine gelmesini sağlayan önemli ibadetlerden bir tanesi. Bu tür mevsimlerde oruç tutmak insanın ihtiyacını arttırdığı için ihtiyaç da Allah'a yakınlığını arttırmaktadır. Muharrem ayının 10'unda Nuh aleyhisselamın gemisi tufan bitince karaya iniyor. O gün Cenabı Allah, Musa aleyhisselamı Firavun'un şerrinden koruyor. O gün birçok peygamberin nail olduğu nimetler söz konusu. Bunların bir şükranesi olarak oruç tutuyoruz. AŞURE YAPMAK GELENEK Mİ BİDAT Mİ? Aşure bir gelenek haline gelmiş. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) "aşure günü ehli iyalinize, çoluğunuza, çocuğunuza rızkını bolca verin" buyuruyor. O gün bir bereket olmuş olsun. Rivayetlerde anlatıldığına göre Nuh aleyhisselam o gün gemide yiyecek olarak ne varsa hepsini bir araya getirmiş, karıştırmış ondan bir aş yapmış. O aşa da aşure yemeği denilmiş. O gün böylece iftar yemeği yenilmiş. Bu tür adet ve geleneklere dini bir kisve yüklemediğimiz sürece sıkıntı yok. Ama bu sünnettir, müstehaptır, vaciptir dersek bu ciddi bir bidat anlamına gelir ki Allah korusun bundan kaçınmamız gerekir. "Aşure günü geldi, bir aşure pişirmedi. Böyle de Müslümanlık olur mu?" türünden bir kınama, tenkit -Allah korusun- imanımız açısından da çok ciddi sıkıntılar doğurabilir. Çünkü din Allah'ındır. Allah'ın dışında birinin dinin emirleri dışında bir şeye din kisvesi giydirmesi bidattır. Bidatlar ise asla dinimizde barınamazlar. Bir kimse ikram olsun diye konu, komşusuna bir yemek (aşure) yapmış vermiş bu sevaptır. İkram etmek, hediyeleşmek sünnettir. Ama illa bunu aşure günü yapacağız diye bir tahsisin içine girmek de doğru değildir. Dini bir kisve ile "Filan saatte filan yemeği pişirirsen şu kadar sevap kazanırsın" diye yorumlamak doğru değildir. Alıntı |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
| Seçenekler | |
| Stil | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|