![]() |
|
||||||
| COVID-19 Pandemisi 2019'da Çin'de ortaya çıkan, solunum yolu hastalığına sebep olan, yeni tip ölümcül ve bulaşıcı koronavirüs |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Omicron Varyantıyla İlgili Endişelendiren Uyarı: Hala Öldürüyor
Dünya Sağlık Örgütü, düzenlenen basın toplantısında Omicron varyantı hakkında bazı açıklamalar ve hatırlatmalarda bulundu. DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Omicron’un daha az şiddetli olmasına rağmen halen öldürdüğünü hatırlattı. Omicron varyantının etkisiyle tüm dünyada vaka sayıları hızla artarken, varyanta yönelik her gün yeni açıklamalar gelmeye devam ediyor. Son olarak geçtiğimiz gün hatırlatma dozlarının sürdürülebilir olmadığına yönelik açıklamada bulunan Dünya Sağlık Örgütü, bugün de varyantın ‘daha az şiddetli’ olarak anılmasının, varyantın öldürücülüğünün olmadığı anlamına gelmediğini belirtti. DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Cenevre’deki merkezde düzenlenen basın toplantısında yalnızca geçtiğimiz hafta DSÖ’ye 15 milyon yeni vaka bildirildiğini açıkladı. Bu sayı, koronavirüs salgınının başlangıcından beri haftalık en yüksek küresel COVID-19 vaka sayısı olarak rekor kırdı. Ölüm rakamlarını kabullenmemeliyiz ![]() Ghebreyesus, Omicron’un Delta’ya kıyasla daha az ağır hastalıklara yol açmasına rağmen halen tehlike arz ettiğini vurguladı. Haftalık can kaybı sayısının neredeyse 50 binlerde olduğunu ve bunun çok fazla olduğunu ifade eden Ghebreyesus, “Virüsle yaşamayı öğrenmek, bu ölüm rakamlarını kabulleneceğimiz anlamına gelmemeli.” ifadelerini kullandı. DSÖ Genel Direktörü Ghebreyesus, halen 90 ülkede nüfusun %40’ına COVID-19 aşı uygulanmadığını hatırlattı ve aşılamalardaki açık kapatılmadan salgınla etkili mücadelenin mümkün olmadığını belirtti. Ardından önceliğin güçlendirici dozdan ziyade ilk doz aşılamalarda olduğunu yeniden hatırlattı ve hastaneye kaldırılanların büyük çoğunluğunun aşısız kişilerden oluştuğunu söyledi. Önlem alınmazsa gelecek haftalarda daha yüksek vaka sayıları görülecek: ![]() Toplantıda açıklamada bulunan DSÖ’nün COVID-19’a karşı mücadele ekibi lideri Maria Van Kerkhove de açıklamasında aynı şekilde devam edersek önümüzdeki günlerde daha fazla vaka sayılarını görmeye devam edeceğimizi ifade etti Kerkhove’nin açıklaması şu şekildeydi: “Omicron varyantının insanlar arasında çok etkili şekilde yayıldığını görüyoruz. Bu varyantın şu anki şekliyle yayılmasına izin verirsek gelecek haftalarda daha yüksek vaka sayıları göreceğiz. Mevcutta tüm bulaşmaları engelleyecek durumda değiliz ama virüsün yayılımını sınırlayabiliriz. Ayrıca, şu an ortaya çıkan yüksek sayıdaki vaka sayılarını da düşürebiliriz. COVID-19'un şiddetini aşılar ile düşürebiliriz.” Kerkhove, sözlerini "Omicron, Delta varyantından daha az şiddetli olmasına rağmen halen insanları hastanelik ediyor, öldürüyor." uyarısıyla sonlandırdı. Kaynak |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|