Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Bilim ve Teknoloji > Cep Telefonları

Cep Telefonları Cep telefonları, marka ve modelleri hakkında özellik bilgilerinin ve yeni haberlerin bulunabileceği bölüm.


Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Cep telefonları, marka ve modelleri hakkında özellik bilgilerinin ve yeni haberlerin bulunabileceği bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?
Konudaki Cevap Sayısı
5
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
61

Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 18 Haziran 2025, 22:58   #1
Çevrimiçi
Dea Dia
Dea Dia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
pil Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Şarj aletleri prize takılıyken enerji harcar mı?



Buna cevabımız evet. Günlük hayatta prizde boş bir şekilde bıraktığınız şarj aletleri, herhangi bir cihazı şarj etmiyor olsa bile enerji harcamaya devam eder. Ancak harcanan bu enerji öyle şarj olurkenki kadar büyük değildir. Öyle ki boşta prizde duran bir şarj aleti, çok düşük seviyede enerji tüketimi yapar.

Peki prizde kalan şarj aleti ne kadar enerji harcıyor?



Bu konuda yapılmış birçok araştırma var. Yapılan testlerden elde edilen ortalama sonuçlara göre şarj aletleri aktif olarak şarj işlemi gerçekleştirmiyorken prizde kalırsa saatte ortalama 0,1 ila 0,5 watt arasında enerji tüketimi yapar. Tabii ki bu sadece bir ortalama. Kullandığınız şarj aletine göre değişebilir.

Telefonlarda kullandığımız şarj aletlerinin hepsi birbirinden farklı. 5 watt’an 90 watt’a kadar değişen adaptörler kullanabiliyoruz. Ayrıca bilgisayarların, tabletlerin ve diğer cihazların da şarj aletleri farklı tüketimler yapıyor. Bu yüzden kullandığınız türe göre masraflar da o şekilde değişecektir.

Şarj aletini prizde bırakmanın size maliyeti ne kadar olur?




Enerji harcaması tabii ki elektrik faturalarına yansır. Ancak harcama oranı 0,1 ila 0,5 watt arasında olduğu için aylık faturalara maliyeti çok düşük düzeyde olur. Yıllık oranda bakacak olursak ise 0,3 watt boşta enerji tüketen bir şarj aleti hayal edersek size yıllık maliyeti 5-6 TL civarlarında bir şey olur. Yani yine fark edemeyeceğiniz kadar düşük bir miktar.

Bu kulağa çok az gelse de evinizde tek şarj cihazı olduğunu unutmamanız gerekiyor. Öyle ki bilgisayarından telefonuna kadar her türden şarj cihazını prizde bırakırsanız toplam maliyetiniz daha da artacaktır. Ayrıca enerji tasarrufu için de iyi olmayacaktır.

Enerji tasarrufu için ne yapabilirsiniz?

Şarj aletlerini prizden çekin
Açma kapamalı prizle tercih edin
Enerji tüketiminizi takip edin
Eğer prizde unutulan şarj aletleri nedeniyle enerji tüketiminize daha fazla dikkat etmek istiyorsanız yukarıdaki yöntemleri uygulayabilirsiniz. Bu şekilde tüketiminizi azaltarak tasarruf sağlayabilirsiniz.

Şarj aletini prizde bırakmanın zararları

Aşırı ısınma riski oluşabilir
Şarj aleti zarar görebilir
Nadir de olsa yangın tehlikesi oluşturabilir
Adaptör ömrü kısalabilir
Şarj aletinizi prizde bırakmak ona zarar verebilir. Bu yüzden sadece enerji tasarrufu için değil aynı zamanda güvenlik, uzun süreli kullanım ve sağlam kalması için de prizde bırakmamak sizin için daha iyi olacaktır.

Sonuç olarak görünüşte önemsiz olan bu alışkanlığın aslında herkesin aklında bulunması gereken bir durum olduğunu söyleyebiliriz. Hem cebinizi hem gezegeninizi hem de şarj aletinizi korumak için onları prizde bırakmamak iyi bir tercih olacaktır.

webtekno




İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.



İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
 
Eski 19 Haziran 2025, 00:10   #2
Çevrimdışı
Yamtar
Yamtar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Mantıksal olarak doğru 5-6 tl az bir para yıllık ama bunu ulke nüfusuna denk getirdirgimizde ki şuanda mobil hat olarak 92.2milyon hat sahibi olduğu söyleniyor sadece mobil telefonlardan yıllık
553 milyon 200 bin tl boşa ödüyoruz

Some wounds are slient, but they echo throungh every heartbeat

Bazı Yaralar sessizdir, ama her kalp atışında yankılanır.
 
Eski 19 Haziran 2025, 06:12   #3
Çevrimdışı
Passed
Passed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Eder ama konu parası tasarrufu değil... Kendimi bildim bileli fişte saplı bırakırım bir şey olmadı yapmayada devam edicem... Ama patlayan yanan cins saati gelirse allah korusun sonra geçmiş olsun..

Bana bahşedilenler size vereceğim sadakalardır..
 
Eski 09 Temmuz 2025, 18:57   #4
Çevrimdışı
HaDeS
HaDeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Hiç bir fikrim yok
 
Eski 09 Temmuz 2025, 21:15   #5
Çevrimdışı
Portakal
Portakal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Isınıyor.
Ve ara ara bircız sesi veriyor.
 
Eski 10 Temmuz 2025, 09:05   #6
Çevrimdışı
HaDeS
HaDeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şarj Aletleri Prizde Kalınca Enerji Harcamaya Devam Eder mi?

Harcamaya devam ediyormuş
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 17:57.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum