![]() |
|
||||||
| Bunları Biliyor musunuz? Genel kültür bilgileri.. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimiçi
|
Neden Kumandalarda, Bankamatiklerde, Eski Telefonlarda '5' Tuşunun Üstünde Hep Nokta Var?
ATM, telefon, kumanda veya hesap makinesi gibi cihazlarda; 5 tuşunun üstündeki noktanın büyük bir işlevi ve önemi var. ATM’lerde, eski telefonlarda, hesap makinelerinde, kumandalarda; 5 tuşunun üstünde bulunan nokta işareti basit bir tasarım gibi görünse de aslında erişebilirlik açısından çok önemli. Çoğu zaman fark etmesek de kullanıcı deneyimini epey iyileştiren bu işaretin tam olarak ne işe yaradığını anlatalım. Görme engelliler için bir işaret oluyor. ![]() 5 tuşunun üzerindeki nokta, görme engelliler ya da az görenler için bir rehber oluyor. Bu fiziksel işaret sayesinde ortadaki tuşu anlayarak diğer tuşların yerini de daha kolay şekilde bulabiliyorlar. ![]() Takımın tam merkezinde yer aldığından karanlıkta veya ekrana bakmadan bir şeyler tuşlamaya çalışanlar için de kolay bir kısayol oluyor. Artık evrensel ve standartlaşmış bir şey hâline geldi. ![]() Kumandalarda, bankamatiklerde, hesap makinelerinde veya eski telefonlarda 5 tuşunun üstünde nokta olması, evrensel bir tasarım prensibi hâline geldi. Standartlaştı da diyebiliriz. Standartlaşması sayesinde farklı cihazlar arasında geçiş yaparken bu küçük nokta kolayca tanınıp kullanılabiliyor. Yani basit bir tasarım ögesi gibi görünse de aslında büyük bir rolü var. Kaynaklar: Super User, Even Grounds, webtekno ![]() İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|