Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Bilim ve Teknoloji > Bilim ve Teknoloji Haberleri

Bilim ve Teknoloji Haberleri Bilim dünyasıyla, teknolojiyle, yapay zeka ile ilgili her türlü haberin, bilginin ve makalenin yayınlanabileceği bölüm.


Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasını Daha

Bilim dünyasıyla, teknolojiyle, yapay zeka ile ilgili her türlü haberin, bilginin ve makalenin yayınlanabileceği bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasını Daha
Konudaki Cevap Sayısı
3
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
205

Kullanıcı Etiket Listesi

3Beğeniler
  • 2 Post By Arthur
  • 1 Post By Leydihan

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 05 Mayıs 2022, 16:01   #1
Çevrimdışı
Arthur
Arthur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasını Daha

Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasını Daha

COVID-19 hastalığının beyne olan etkisiyle ilgili yeni bir çalışma yapıldı. Hastalığı ağır atlatan insanlarla yapılan araştırma, COVID-19'un 10 IQ puanı kaybına yol açtığını gösterdi. Bu durum, 50 yaşındaki bir bireyin zihinsel açıdan bir anda 70 yaşına gelmesi ile eşdeğer...
2019'da hayatımıza giren ve yavaş yavaş "Kurtulduk!" demeye başladığımız COVID-19 hastalığı ile ilgili dikkat çeken bir araştırma yapıldı. Cambridge Üniversitesi bünyesinde çalışmalarını sürdüren Nörobilimci David Menon ile ekibi, COVID-19'un korkunç bir etkisini daha tespit ettiler. Yapılan araştırmaya göre COVID-19'u şiddetli geçiren insanların beyni 20 yıl birden yaşlandı. Uzmanlar, bunun 10 IQ puanı kaybetmeye eşdeğer olduğunu söylüyorlar.

Mart 2020-Temmuz 2020 aralığında Cambridge'deki bir hastaneye giden 46 hastanın verilerini inceleyen bilim insanları, hastalığı şiddetli geçiren bu 46 kişinin 6 ay sonraki sağlıklarını incelediler. Hastalardan elde edilen bulguları 460 COVID-19 hastası ile kıyaslayan araştırma ekibi, çarpıcı bir sonuca ulaştı. Hastalığı ağır atlatanlar, hafıza, dikkat, akıl yürütme, anksiyete, depresyon ve travma sonrası stres bozukluğu gibi sorunların tümünde daha kötü sonuçlar vermişlerdi. Tüm bunlarla birlikte söz konusu 46 hastanın beyni, sanki bir anda 50 yaşından 70 yaşına gelmiş gibi çalışıyordu...

Sonuçlar korkutucu olsa da iyi haberler de var



Sonuçları daha iyi yorumlamak isteyen araştırma ekibi, araştırma kapsamındaki bazı bireyleri hastalığı kaptıktan 10 ay sonra da incelediler. Yapılan incelemeler sonucunda bu hastalarda iyileşme göstergelerinin olduğu tespit edildi. Ancak bu iyileşme süreci oldukça yavaştı. Uzmanlar, mevcut verilere göre bazı insanların tamamen iyileşmelerinin mümkün olmadığını belirtiyorlar.

Yapılan araştırma dikkat çekici olsa da önemli bir eksiği var. Öyle ki COVID-19'un beyin sağlığını neden ve nasıl etkilediği henüz anlaşılabilmiş durumda değil. Ancak bu konuda da bazı tezler var. Araştırmacılar, koronavirüsün insan beynini böyle etkilemesinin esas nedeninin belirtiler olduğunu düşünüyorlar. Yani vücuda giren virüs beyni doğrudan etkilemiyor. Akciğerlerin yıpranması, bunun kandaki oksijen miktarını düşürmesi, mikroskobik kanamalar ve damarların pıhtılaşması gibi etkiler, insanların 20 yıl birden yaşlanmasına yol açmış olabilir. Yeni araştırmalar, bu tür tezlerin doğru olup olmadığını sonucuna ulaştıracak...

Kaynak


 
Eski 05 Mayıs 2022, 16:06   #2
Çevrimiçi
windflower
windflower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasın

Aaa ben epey nine oldum be o zaman!
 
Eski 05 Mayıs 2022, 16:14   #3
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasın

Yazlıkta komşulardan 55 yaşında annemle akran bir kadın da covid geçirmişti. 80 yaşında gibi görünüyordu. Ben de aşı olduktan sonra burun akıntısıyla geçirdim ama olmadan öncesi de korona pandemisi yaşlandırdı beni, saçımdaki beyazlar 2’ydi 20 oldu. .
 
Eski 05 Mayıs 2022, 16:15   #4
Çevrimdışı
Eru
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Şiddetli COVID-19'un İnsanları 20 Yıl Yaşlandırdığı Keşfedildi: IQ Ortalamasın

Vay be belki de bu yüzden çöktüm ben.
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 21:17.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum