![]() |
|
||||||
| Astronomi Dünyası Uzayda neler oluyor, astronomi alanında ne gelişmeler oluyor, bunlar hakkında bilgi alabileceğiniz bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
SpaceX Dragon Aracıyla Uzaya Gidecek Astronotlar Karantinada
SpaceX’in Dragon Kapsülüyle Uzaya Gidecek Astronotlar, Rutin Bir Karantina Sürecine Girdi NASA, 2 hafta sonra SpaceX’in Dragon 2 uzay aracı ile Uluslararası Uzay İstasyonu’na gidecek 2 astronotunu karantinaya alıyor. Bu karantina, daha önceki uzay görevlerinde de rutin bir şekilde uygulanmıştı. Sadece 2 hafta sonra SpaceX ile uzaya gönderilecek iki NASA astronotu, lansman için rutin bir karantina sürecine girdi. Astronotlar Robert “Bob” Benhken ve Douglas “Doug” Hurley, dünyada ilk kez bir özel şirket tarafından geliştirilmiş roketle uzaya gidecekler. SpaceX’in Dragon uzay aracıyla Uluslararası Uzay İstasyonu’na gidecek ikili, bu görev için rutin sayılan bir karantina sürecine girdi. Dünya ve üzerindeki hastalıklardan izole olan Uluslararası Uzay İstasyonu’nda koronavirüs ve benzeri herhangi bir hastalığın çıkmaması için rutin olarak gerçekleştirilen bu karantina süreci, 27 Mayıs’ta yapılacak fırlatmaya kadar sürecek. Nasa’nın Florida Eyaleti’nde yapılacak bu görev, ABD için ayrı bir öneme sahip. ![]() NASA’nın Uzay Mekiği programının 2011’de sona ermesinden beri yörüngeye insan göndermeyen ABD, bunun için Rusya’nın insanlı uzay aracı Soyuz’dan koltuk kiralıyordu. Uzun süredir geliştirme aşamasında olan Dragon uzay aracından sonra ülke, uzaya yeniden insan göndermeye başlayabilecek. Apollo günlerinden beri sürüyor “Karantina” kelimesi son aylarda sıkça duyduğumuz bir kelime olsa da NASA için çok uzun zamandan beri dikkat edilen bir husustu. İlk Apollo görevlerinden beri uzaya gönderilecek mürettebatı öncesinde karantinaya alan NASA, bu sayede hem astronotun sağlıklı olmasını sağlıyor hem de uzayda Dünya’dan izole bir şekilde görevlerini sürdüren diğer astronotların hasta olmasının önüne geçiyor. NASA, bu karantina sürecinde astronotlara bazı kolaylıklar sağlıyor. Eğer evleri uygunsa 20 Mayıs’a kadar evde karantinada kalmalarına izin veren uzay kurumu, eğer evde ailelerinin sürekli dışarı çıkması gerekiyorsa, bu kişileri NASA’nın özel Astronot Karantina Tesisi’ne alıyor. Gitmeden önce COVID-19 testine sokulacaklar Her zaman önem verilen bir konu olan karantina süreci, bu sene yaşadığımız COVID-19 salgını nedeniyle daha da önemli bir hal almış durumda. Bu konuda herhangi bir sorunla karşılaşmak istemeyen NASA, astronotlar ve onlarla temas edecek diğer çalışanlara roket kalkmadan önce tam teşekküllü bir COVID-19 testi yapacak. Benzer Konular:
![]() .
. . . . . İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|