08 Ocak 2022, 08:25
|
#1
|
|
Çevrimdışı
Arthur
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
James Webb Uzay Teleskobu Roketinden Ayrıldı: ESA, Yeni Uzay Teleskobunu Son Kez Göre
James Webb Uzay Teleskobu Roketinden Ayrıldı: ESA, Yeni Uzay Teleskobunu Son Kez Göre

NASA’nın yeni uzay teleskobu bugün, fırlatıldığı roketten ayrıldı. ESA, James Webb Uzay Teleskobu’nu görebileceğimiz son anları paylaştı.
Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) yeni nesil uzay gözlem aracı James Webb Teleskobu’nun yolculuğu başarılı bir şekilde devam ediyor. Evrenin tarihini ortaya çıkarmak için yola çıkan James Webb Teleskobu, yolculuğuna devam ederken bizler de teleskop hakkında önemli gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam ediyoruz.
Geçtiğimiz günlerde teleskobun motor sıcaklığını kontrol etmede son derece kritik olan güneş kalkanlarının başarıyla açıldığını duyurmuştuk. Bugün ise yeni ve oldukça önemli bir gelişme daha yaşandı. James Webb Uzay Teleskobu, 25 Aralık’ta görevine başlamasını sağlayan; kendisini uzaya götüren roketinden ayrıldı.
ESA, teleskobun roketten ayrıldığı anları paylaştı
Teleskop, roketten ayrılırken uzayın karanlığının yanı sıra kadrajın sağ köşesinden görüntüye dahil olan dünyamız göze çarpıyor. Yerleşeceği konum için yaklaşık 1 aylık daha yolculuk yapacak olan teleskop, kendi etrafında dönerek Ariane 5 roketinden uzaklaştı. Uzay Teleskobu’nun roketten ayrılış videosu çok özel çünkü bu videoda James Webb Uzay Teleskobu’nu son kez görüyoruz. Teleskop, gezegenimizden yaklaşık 1,5 milyon kilometre uzaklıktaki yörüngede yer konumlanmak üzere roketinden ayrıldı ve onu bir daha görüntülemek mümkün olmayacak.
Kaynak
|
|
|
|