![]() |
|
||||||
| Astronomi Dünyası Uzayda neler oluyor, astronomi alanında ne gelişmeler oluyor, bunlar hakkında bilgi alabileceğiniz bölüm. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
NASA, Güneş Sistemi'nin En Büyük Uydusunun Sesini Paylaştı: Kendinizi Uzayda Hissedec
![]() Jüpiter’in buzlu uydusu Ganymede’in yanından geçen NASA uydusu Juno, uydudan gelen elektromanyetik dalgaları kaydetti. Dalgaları sese çeviren NASA, yolculuğun bir parçası gibi hissettiren sesleri yayınladı. ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), Juno uydusunu 2011’de uzaya fırlatmıştı. 2016’da Jüpiter’e varan uydu, o zamandan beri gezegenden ve uydularından veri topluyor. Juno’dan gelen son veri ise, bir uydunun yaydığı ve sonradan sese çevrilen elektromanyetik dalgalar oldu. NASA, Jüpiter'in buzlu uydusu Ganymede'in sesini paylaştı. Güneş Sistemi’ndeki en büyük uydu olan Ganymede’in yaydığı elektromanyetik dalgalar, Juno’nun ‘Waves’ adındaki aletiyle kaydedildi. NASA ise bu dalgaları daha önce başka cisimlerle yaptığı gibi sese çevirdi. Ganymede’den gelen sesler: Bu medyayı görüntüleyebilmeniz için üye olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir. Yörüngesinde 79 adet uydu bulunan gaz devi Jüpiter’in Ganymede adlı uydusunun yanından geçen Juno, geçişi sırasında Ganymede’den aldığı dalgaları kaydetti. NASA’nın eline geçtikten sonra sese çevrilen sesler oldukça ilginçti. Merkür’den daha büyük olan bu uydunun sesi hakkında konuşan Juno baş araştırmacısı Scott Bolton, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: Bu müzik, yirmi yılı aşkın bir süredir ilk kez Ganymede'nin yanından geçerken, sanki siz de yanından geçiyormuşsunuz gibi hissetmenizi sağlayacak kadar canlı. Dikkatli dinlerseniz, frekanslarda Ganymede’nin manyetosferinin başka bir bölgesine girildiğini belli eden ani değişimleri duyabilirsiniz. [COLOR="Blue"][Ganymede’in bir diğer ‘hit’i: /COLOR] Bu medyayı görüntüleyebilmeniz için üye olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir. Kaynak |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
İlk videodaki sesleri dinleyince aklıma bir şarkı geldi.
Başlayışı uzay seslerinden oluşuyordu o şarkının da.. Geleceğin şarkıları böyle olacakmış. |
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|