Konu
:
Atatürk ve Abdülhak Hamid Tarhan Arasında Geçen Bir Diyalog
Tekil Mesaj gösterimi
26 Ekim 2020, 05:33
#
1
Çevrimdışı
Lilith
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen
kaydol
bağlantısından üye olunuz.
Atatürk ve Abdülhak Hamid Tarhan Arasında Geçen Bir Diyalog
Atatürk ve Abdülhak Hamid Tarhan Arasında Geçen Bir Diyalog
Yıl 1925 Çankaya Köşkü...
Atatürk gençliğinde Abdülhak Hâmid’i pek beğenirmiş. Cumhurbaşkanlığı döneminde bir akşam onu konuk etmiş.
Sofrada konuklar arasında "şair-i azam" Abdülhak Hamit ve kendisinden 42 yaş küçük olan Belçika' lı eşi Lucien Hanım da bulunmakta idi.
Birkaç duble attıktan sonra Abdülhak Hamit söz alır, eşi Lucien Hanım'ı göstererek;
"Var mıdır Türkler arasında böyle bir hanım..." der.
Masada herkes buz kesilir.
Zira masadaki herkes yemeğe eşleri ile katılmıştır.
Pek çok kadının bulunduğu sofrada böyle bir laf edilmesi Atatürk'ün hoşuna gitmez.
Lafını düzeltmesi için Abdülhak Hamit'i uyarmak maksadıyla;
"Ne buyurmuştunuz beyefendi..." der.
Abdülhak Hamit;
"Bana beyefendi demeyiniz lütfen sadece adam deyiniz" diyerek yanıtlar Atatürk'ü.
Bunun üzerine Mustafa Kemal;
"İşte o dediğinizi diyemediğim için size beyefendi dedim ya...!"
Hiç şüphesiz ki Mustafa Kemal'in huzurunda hiç kimse Kurtuluş Savaşı kahramanı Türk kadınını hor göremez, aşağılayamaz, küçümseyemezdi.
bu kişi şair-i azam olsa bile...
Fotoğraf; Atatürk, Şair Abdülhak Hamit Tarhan ve Türk Dil Kurumu Genel Sekreteri İbrahim Necmi Dilmen ile, Dolmabahçe Sarayı, İstanbul, 24-31 Ağustos 1936
Benzer Konular:
Sırt ağrıları geçen Feghouli idmanda!
Francisco Montero: Türkiye ile İspanya arasında büyük fark var
Intel Tiger Lake XE'nin AMD’yi Ezip Geçen Benchmark Testleri
Gazup Bir Şair - (Abdülhak Hamit Tarhan)
İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var.
Alıntı
Lilith
Açık Profil bilgileri
Lilith kullanıcısına özel mesaj gönder
Lilith - Daha fazla Mesajını bul