26 Nisan 1986 yılında, Ukrayna - Çernobil Nükleer Santrali'nin dördüncü reaktöründe meydana gelen nükleer kazadır. Ortama yayılan radyasyon yaklaşık 1 milyon röntgen filmine denk. Etkisi maalesef hâlâ hissedilmektedir.10 milyona yakın insan radyasyona maruz kalmıştır. Kaza sonrası bölge boşaltılsa da zaman içerisinde orada olan insanların birçoğu ne yazık ki mutasyona uğramıştır. Bölgedeki tüm ormanlık alanlar yok oldu ve hayvanların neredeyse tamamı öldü. Tarım bölgeleri yaklaşık 50 yıl kullanılamaz hâle geldi. Hiroşima'ya atılan atom bombasının 50 katına eşit bi' radyasyon yayılımından bahsediyorum... Radyasyonun gerçek yüzünü çok net görüyoruz maalesef, çok korkunç bi' felâket. 5 bölümlük mini dizisi mevcut, izlemenizi öneririm.