Tekil Mesaj gösterimi
Eski 20 Kasım 2022, 01:53   #3
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Cevap: Nabza göre şerbet vermek

Bu deyimin çıkışı aslında Ortaçağ'a dayanıyor. Ortaçağ'da hastalıkların teşhisi nabızdan yapılırmış. Hipoglisemi olan hastalara şerbet içiriliyormuş. Günümüzde ise sinsi ve çıkarcı kişilerin yaranmak için kendilerini sevdirmesi anlamında kullanılıyor.