Bu deyimin çıkışı aslında Ortaçağ'a dayanıyor. Ortaçağ'da hastalıkların teşhisi nabızdan yapılırmış. Hipoglisemi olan hastalara şerbet içiriliyormuş. Günümüzde ise sinsi ve çıkarcı kişilerin yaranmak için kendilerini sevdirmesi anlamında kullanılıyor.