Tekil Mesaj gösterimi
Eski 30 Temmuz 2022, 11:43   #1
Çevrimdışı
Arthur
Arthur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Oksijensiz kalan bir hücre neden şişer?

Oksijensiz kalan bir hücre neden şişer?

Oksijen hücrede enerji üretimini sağlar. Solunum oksijen sayesinde gerçekleşir. Oksijensiz solunumda da mitokondride ATP üretilmektedir. Oksijensiz kalan bir hücrede düzensizlik meydana gelir. Oksijenin yetersiz olması hücrede yaşam kaybına neden olur. Oksijenin yetersiz olması hücrenin ölümüdür.

Oksijensiz kalan bir hücre enerji üretimini gerçekleştiremez. Hücre bünyesinde sodyum iyonları azalmaya başladığı için hücre dışından soyum iyonları da girmeye başlar. Enerjinin üretilememesi hücrede canlılık faaliyetlerinin son bulmasına neden olur. Oksijensiz kalan hücre enerji üretmek için çeşitli yollarla farklı alternatifler dener. Bu nedenle şişerek ölür. Hücrenin şişmesi enerji üretiminin devam etmesini sağlamak içindir.