Tekil Mesaj gösterimi
Eski 29 Haziran 2022, 15:24   #1
Çevrimiçi
windflower
windflower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
sag İnsanlar Neden Kendi Kendileriyle Konuşur?

İnsanlar Neden Kendi Kendileriyle Konuşur?


Bazı insanlar neden kendi kendine konuşur? Onlar deli mi? Bildiğiniz gibi, insanlar muhatap olmadan yüksek sesle konuşan birini duyduklarında genellikle eğlenirler.

Ancak, zaman zaman yapmaya değer sağlıklı bir uygulamadır.

Bazıları Einstein ve Newton’un kendi aralarında derin ve karmaşık konuşmalar yaptığını söylüyor. Conan Doyle ünlü karakteri Sherlock Holmes’u yaratırken onu da bu uygulamayla donatmaktan çekinmedi. Bunu, en deneyimli beyinlerin alışkanlıklarında biraz tuhaf olmakla kalmayıp, aynı zamanda kendi akıl yürütme biçimlerine de sahip olduklarını göstermek için yaptı.
Bu nedenle, çoğu insan aşırı gürültülü dünyalarda yaşasa ve genellikle bir dinlenme mekanizması olarak sessizliği tercih etse de, zaman zaman kendinizle iyi bir konuşma yapmak iyi bir fikirdir.

Sadece iyi bir arkadaşlık kuracağınız için değil, aynı zamanda dikkatinizi çeken birçok şeyi göz önünde bulunduracağınız için. Ek olarak, çünkü duygusal sağlığınız bunu takdir edecektir.

Bazı insanlar neden kendi kendine konuşur?
Faydaları ve merak edilenler


Bazıları yaşlıların kendi kendilerine konuştuğunu söylüyor. Ek olarak, bu, umutsuzluklarından teselli arayan yalnızlarda yaygındır. Ancak bu doğru değil. Belirli gruplarla ilgili bu efsaneleri bir kenara bırakmanın zamanı geldi. Neden kendi kendine konuştuğunu hiç merak ettin mi? Cevap basit: çünkü insanlarda normaldir.
Bir noktada kendinize bir şey söyleyerek kendinizi şaşırtmış olabilirsiniz: “Nasıl bu kadar dalgın olabiliyorsunuz? Anahtarları yine kaybettin. Bugün senin günün değil. Nasıl biteceğini göreceğiz.”
Bu ani sözlü ifadeler oldukça yaygındır ve öz-yönetimli konuşma da (yani, bir konuyu daha derinlemesine incelediğiniz bir diyalog başlatmak) oldukça yaygındır.

Benmerkezci konuşma: çocuklar her zaman kendi kendilerine konuşurlar

Çocuklardan, bitmeyen merak ve deney, keşfetme ve şimdiki anın tadını çıkarma isteklerine ek olarak öğrenecek çok şey var. Bencil konuşmalarından da ders çıkarmalısınız. En azından Lev Vygotsky’nin önerdiği şey bu. Bir çocuğun henüz konuşmalarını içselleştirmediği çocukluk evresinin gayet iyi farkındaydı.
Onları kendi dünyalarına dalmış, diyalog halinde görmek olağandır. Bunu sadece oyuncaklarıyla yapmıyorlar. Aslında, kendi kendine konuşma pratiğinin daha sonra içsel hale gelmesi yaygındır.

İnsanlar beyinlerini optimize etmek için kendi kendilerine konuşurlar.

Kendinizi bir yol ayrımının ortasında bulmuş olabilirsiniz. Belki bir sorununuz var ve buna bir çözüm bulamıyorsunuz. Böylece bir iç diyalog başlatırsınız. Faydası olmadığı için kendi kendinize yüksek sesle konuşmaya başlarsınız.
  • Bu davranış sadece aklın değil, aynı zamanda zekanın bir özelliğidir. En azından Wisconsin-Madison Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre. Beynin dişlileri, iç konuşmadan dış konuşmaya geçtiğinizde ayarlanır.
  • Bu çalışmanın yazarları, kendinizle iletişim kurduğunuzda algınızı, hafızanızı ve problem çözme yeteneğinizi geliştirdiğinizi iddia ediyor.
  • Ne de olsa insanlar, bu gezegendeki diğer varlıklara göre her zaman dikkate değer bir avantaj olan iletişimsel yeteneğe sahipler. Kendinizle bile kullanmak çok faydalıdır.
  • Nörolog Alexander Luria (1980), dilin sadece sosyal bir işlevden fazlasını yerine getirdiğine dikkat çekiyor. Ona göre, doğrudan bilişsel işlemeye de yardımcı olur.
Kendine en iyi moral konuşmasını yapabilirsin

Neden dış takviyeleri bekleyesiniz? Başkalarının sizi belirli şeyleri yapmaya teşvik etmesi gerçekten gerekli mi? Kendine sahip olduğun zaman değil. Aslında, kafanıza koyarsanız kendi amigo kızınız olabilirsiniz. Bu nedenle, bazı insanlar neden kendi kendine konuşur sorusunun cevabı, beynin sizin kendi içinizde cesaret bulmanızı istemesi olabilir. Bu nedenle, aşağıdaki gibi şeyleri duymak ister:
Bu kişinin kendine yönelik konuşması iyi ve sağlıklıdır. Bunun nedeni , harici hoparlörünüzü etkinleştirmenin kişisel gelişiminiz üzerinde mükemmel bir etkisi olacaktır.
Ek olarak, dikkate değer bir avantaj daha var: Kendinizle konuşmak, hedeflere ve neyin önemli olduğuna odaklanmanıza yardımcı olur.

İnsanlar duygularla bağlantı kurmak için kendileriyle konuşurlar.

Dış diyalog, kendi kendini düzenleme için büyük bir kapasiteye sahiptir. Sadece sorunları çözmek için bilişsel süreçleri geliştirmenize yardımcı olmaz. Aslında, aynı zamanda algılayarak, netleştirerek ve yöneterek şeylerin daha fazla farkında olmanızı ve duygularınızla daha iyi bağlantı kurmanızı sağlar.

Bu nedenle, kendinize ne hissettiğinizi, neden böyle hissettiğinizi ve bu duygu karşısında ne yapabileceğinizi sormak oldukça rahatlatıcı olabilir.

Son olarak, kendi kendine diyalogun sağladığı psikolojik mesafeden yararlanmak her zaman sağlıklı olacaktır. Bu nedenle, hayatınıza uyum, denge ve esenlik getirmeniz gerektiğinde kullanabileceğiniz başka bir tekniğiniz var.







Alıntı