|
Elmayı soy da ye, armudu say da ye
Elmayı soy da ye, armudu say da ye
Sağlığın gereği, kabuklu meyveleri soyarak yemek*tir.(Eski düşünceye göre)
Ancak hangi meyve olursa olsun fazla yemek zarar*lıdır.
Hele armudun fazlası hazımsızlık ve şişkinlik yap*tığı için kesinlikle zararlıdır.
Armudun soyulması hem zor, hem de sulu meyve olduğu için suyunun dökülmesi kaçınılmazdır.
Üstelik armut lekesi de kolay çıkmaz. Bu bakımdan armudu soymadan yemek, sayarak yemeye tercih edilir.
Ama her halükârda sayarak yemek iyidir.
Sağlık tavsiyesi için söylenir.

Bazı kadınların yaraları hücreseldir,
Bazılarınınki ise zihinsel.
Birini iyi etmek için gereken tek şey
Ucube bir yara bandı, diğerini iyileştirmek içinse
Zürafaların uçması gerekmektedir.
Hüsran dolu bir geçmişten asla
Bakire bir gelecek beklenmez.
Umut yorucudur, hayal kırıklıkları ise
Saç kırıklarına sebeptir.
Ve bilinsin ki saçlarını kendi kesen kadınlar,
Geceleri uyumadan yastığı ısırarak ağlıyordur.
Vesselâm..
|