Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Forumel.Com > Tebrik ve Kutlamalar

Tebrik ve Kutlamalar Doğum günleri, milli bayramlar gibi kutlamaların yapıldığı
bölüm.


5 Mayıs Dünya Ebeler Günü Kutlu Olsun!

Doğum günleri, milli bayramlar gibi kutlamaların yapıldığı
bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
5 Mayıs Dünya Ebeler Günü Kutlu Olsun!
Konudaki Cevap Sayısı
7
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
421

Kullanıcı Etiket Listesi

6Beğeniler
  • 2 Post By Leydihan
  • 1 Post By Dea Dia
  • 1 Post By Supervisor
  • 1 Post By Sürmenaj
  • 1 Post By Leydihan

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Eski 06 Mayıs 2023, 19:47   #1
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
ktlma 5 Mayıs Dünya Ebeler Günü Kutlu Olsun!

5 Mayıs Dünya Ebeler Günü Kutlu Olsun!

Her sene ülkemizde ve dünyada kutlanan Ebeler Haftası'nda ebelik mesleğini Türkiyeli ebelere sorduk…


Ebelik dünyanın en eski mesleklerinden biri. Kadim zamanlardan beri hamile kadınların süreçlerini takip eden ve doğumlarında yanlarında olan ebelerin durumu günümüzde ne yazık ki pek de iç açıcı değil. 2015 yılında yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de yaklaşık 55 bin ebe görev yapıyor. Ancak bu sayı henüz yeterli değil.

Ülkemizde gebelere yönelik sağlık hizmetleri her kadının bir ebeden hizmet alabileceği şekilde işlemiyor. Ancak gün geçtikçe doğal doğuma ve doğumda kadının gücüne olan inanç arttıkça, ebelere de talep artıyor. Günümüzde daha fazla ebe serbest çalışarak ya da doğuma hazırlık eğitimleri vererek gebelere ulaşıyor. Evde doğumun yaygınlaşması hala bir hayal gibi gözükse de, mesleğine sahip çıkan ebeler annelere ümit vermeye devam ediyor.

Biz de Türkiye’de çalışan ebelerin görüşlerini alarak ülkemizde ebeliğin ne durumda olduğuna dair bir fikir edinmeye çalıştık.

“Ebelik sizin için ne ifade ediyor?” ve “sizce Türkiye’de ebelerin durumu nedir?” sorularına ebeler şöyle cevaplar verdi:

Ebe Arzu Çulha, İstanbul
"Hamilelik ve doğumda rehberlik yapmak, güven verip destek olmak; kadının gücüne, doğumun büyüsüne inandığım için ebeyim ben. Dünyanın en eski mesleği olan Ebelik, Türkiye'de desteklenerek yaygınlaştırılmalı. Her anne adayının birebir ebelik hizmeti almaya ihtiyacı vardır."

Ebe Zeliha Erdoğan, İstanbul
"Ebe olmak benim için bir mucizeye ve anne bebek arasındaki ilk aşka şahitlik etmek demek ve bu bana kendimi çok özel ve şanslı hissettiriyor…

Ülkemizde ebe olmak ise statü ve sınırlar açısından zor ama mesleğine aşkla bağlanmış ve değişime açık Ebeler sayesinde gelecek vadediyor."

Ebe Güler Açan, Sakarya
"Ebelik savaşmanın barışık hali. Nasıl dersen, dün birçok savaş fotoğrafına baktım. İçim parçalandı. Hani derler ya inadına yaşamak, içimden böyle bir şey cıktı. Doğumlar da inadına yaşamak, ebe olmak da inadına hayata gelmek isteyene, hayata getirene destek olmak diye hissettim.

Türkiye'de hem kolay hem zor. Doğurma gücüne inanan birinin yanındaysan kolay. Doğuma inanmıyorsa anlamsız. Beni doğurmaya ikna edemezsiniz diyen kişiler ile de karsılaşıyorsunuz…"

Nergis Aksoy, İstanbul
"Ebelik öğrencisiyim ve ebeliği bilinçli bir şekilde tercih ettim bebeği ilk kucağına almak aile kavramına tanıklık etmek essiz bir duygu benim için bu güzel yani fakat ebeliğin bilincinde olmayan çok kişi var engellerimiz çok o yüzden ebeliğin görevini çoğu kez yapamıyoruz. Türkiye’de ebeliği fark ettirebilmek zor fakat umutluyuz…"

"Ebeler can dostudur. Evrendeki büyük tiyatroda ilahi rolümüzü gerçekleştiriyoruz... Doğum mucizesine şahit oluyoruz. Minik canlıyı karşılıyor, ona ilk kez dokunuyoruz. Anne adayına en mahrem anlarında yardım ediyoruz. Ebelik sır sanatı... Kadınlar bize tüm benlikleriyle güvenir; bu da benim için çok hoş bir duygu…

Türkiye’de ebe olmak çok zor... Doğumda geçmiş zamana gidildikçe ilerlemiş olursunuz aslında. Geçmişte olduğu gibi ebeler doğumda başrolde olmalı. Yoksa yoğunluktan dolayı pek çok kadın sezaryene alınmak zorunda kalıyor. Doğum yolu müsait olan kadınlara oldum olası kıyamamışımdır.

Bekleseniz doğacak çünkü. Doğum sabrı sever, azmi sever… Sükûnetle beklemeyi sever."


 
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 00:30.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum