![]() |
|
||||||
| Serbest Kürsü Kategori bulamadığınız konuları paylaşabilirsiniz. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimiçi
|
Akaryakıt İstasyonlarında Kredi Kartı Ödemesi İçin Neden Market İçine Yönlendiriliyoruz?
Akaryakıt İstasyonlarında Kredi Kartı Ödemesi İçin Neden Market İçine Yönlendiriliyoruz?
Arabamıza yakıt almaya gittiğimizde nakit ödemeyi pompacıya yaparken neden kredi kartı ödemeleri için market içerisine giriyoruz? Biz de bu soruyu merak edip bir akaryakıt istasyonu sahibi ile konuştuk. Yakıt alışınızda bunu rutin hâline getirip belki sorgulamamış olabilirsiniz ancak cevabını öğrendikten sonra her şeyi baştan düşüneceksiniz. Manipülasyonda bir başka taktik daha. ![]() Konuyu düşününce aklınıza güvenlik önlemleri vb. gelmiş olabilir ancak konunun bununla uzaktan yakından alakası yok. Pos cihazlarının market içinde olmasının tek nedeni, sizi markete sokmak ve alışveriş yapmanızı sağlamak. Reyon önündeki sakızlardan, çikolatalardan kaç kere aldınız? Her seferinde olmasa da birçok kez, ihtiyacınız olmasa bile canınız çektiği için veya gözünüze çarptığı için alışveriş yapmışsınızdır. ![]() İşte akaryakıt firmalarının istedikleri de tam olarak bu. Hatta tuvaletlerin market içinde olmasının tek nedeni de bu. Eskiler bilir, marketler bu kadar konforlu hâle gelmeden önce tuvaletler hep dışarıdaydı, tabii bugünkü gibi temiz de değillerdi. Değişiklikler yolda. Görüşmüş olduğumuz akaryakıt firması sahibi, bunun değişecek bir durum olduğunu da belirtti. Zaten sistemler genellikle buna uygun yapılıyor ve dışarıda da istense pos cihazı kullanılabilir. İlerleyen zamanda bu durum değişecek ve ödemenizi ister nakit ister kredi kartı olsun dışarıdan yapabileceksiniz. Sonuç olarak baktığımızda marketin de para kazanması, insanlarla daha fazla etkileşim hâlinde olmak gibi sebeplerle aslında istemeden de olsa yönlendiriliyoruz. Konu yönlendirme ve algılarımızla oynamak olunca da hizmet sektörünün birçok kolunda bu tarz hileleri görebiliyoruz. webtekno Benzer Konular:
![]() İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir. Şu anda 0 mesajınız var. |
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
![]() Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
|
Artık bazı yakıt istasyonları içeriye gitmeye gerek kalmadan pompa başında pos cihazı bulunduruyor.
![]() Nasıl oluyor vakit bir türlü geçmezken yıllar hayatlar geçiyor...
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|