Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Kadınca > Diyet ve Sağlıklı Beslenme > Sağlıklı Beslenme


Yaz Akşamları İçin Sağlıklı Öneriler


Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Temmuz 2021, 17:59   #1
 
Sürmenaj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Standart Yaz Akşamları İçin Sağlıklı Öneriler

Yaz Akşamları İçin Sağlıklı Öneriler


Binöz, “Yaz akşamlarında yağlı, şekerli, enerji yoğunluğu yüksek besinler yerine; vitamin mineral, su ve lif içeriği zengin yaz meyveleri tercih edilmeli” dedi ve renkli tarifler verdi.

Yaz aylarında günlerin uzaması ve havaların ısınmasıyla birlikte yemek yeme sıklığı ve süresi uzayabilir. Özellikle geç saatlere kadar devam eden akşam yemekleri sırasında tüketilen besinlerin porsiyon büyüklükleri, enerji, yağ ve şeker içerikleri vücut dengesini zorlayabilir.



Ayşe Sena Binöz

“Bu nedenle akşam öğünlerini hafif geçirmek ve aynı zamanda vücudu enerjik ve formda tutmak için tercihinizi meyveden yana kullanın” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Sena Binöz, birbirinden sağlıklı tarifler verdi…


TOKLUK HİSSİNİ ARTIRIRLAR

Kavun, karpuz, kiraz, vişne, çilek, erik, kayısı, şeftali, nektarin, incir, üzüm, böğürtlen, karadut gibi su, vitamin, mineral ve lif içeriği zengin yaz meyvelerinin günde 2-3 porsiyon tüketimi tokluk hissinizin ve bağırsak hareketlerinizin artmasına yardımcı olur. Ancak porsiyon kontrolüne dikkat etmekte fayda var. Her besinde olduğu gibi meyvelerin de fazla tüketiminin vücutta yağa dönüşeceği unutulmamalı. Porsiyon kontrolüyle hem kan şeker düzensizliklerinin hem de gereksiz enerji ve şeker alımının önüne geçilebilir.

Kuruyemiş, peynir ve sütle birlikte tüketin
Yaz meyvelerinin büyük bir kısmının (kavun, karpuz, kayısı, incir, üzüm, dut…) glisemik indeksinin yüksek olması sebebiyle insülin direnci, hipoglisemi ve diyabet hastalığı olan bireylerin uzman kontrolünde tüketmelerinde fayda var. Meyveler daha uzun süre tokluk, kan şeker regülasyonu ve ağırlık kontrolü için peynir, yoğurt, süt, kefir, sert kabuklu yemişler gibi protein kaynaklarıyla birlikte tüketilmeli.

İŞTE 3 HAFİF TARİF

Bunaltıcı yaz akşamlarında öğününü hafif geçirmek isteyenler için tercih edilebilecek 3 tarif…


Kavun-Avokado Smoothie

■ Malzemeler:
180 gr kavun, 1 küçük boy olgunlaşmış avokado, ½ küçük bağ taze nane, ½ su bardağı yoğurt, ½ su bardağı kefir, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 tatlı kaşığı keten tohumu.

■ Yapılışı: Kavunları kabuklarından ayırarak küçük parçalara bölün. Tüm malzemeleri karıştırıcıdan geçirerek servis edip, kısa sürede tüketmeye özen gösterin.



Şeftalili Semizotu Salatası

■ Malzemeler: 1 küçük bağ semizotu, 1 orta boy şeftali, 6 yemek kaşığı lor peyniri, 10 çiğ badem, ½ limon suyu, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı keten tohumu.

■ Yapılışı: Semizotunun saplarından ayırdığınız yapraklarını yıkayın. Şeftalileri soyup küp küp doğrayın. Bademleri küçük parçalar haline bölün. Tüm malzemeleri lor peyniri, zeytinyağı, limon suyunu da ekleyerek karıştırın. Keten tohumu ilavesiyle servis edin.


Antioksidan Salatası

■ Malzemeler:
½ küçük bağ roka, ½ küçük bağ dereotu, ½ küçük bağ maydanoz, ½ küçük bağ tere, 5 orta boy çilek, 1 çay bardağı böğürtlen, 60 gr dil peyniri, 3 tam ceviz içi, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 2 tatlı kaşığı ev yapımı nar ekşisi, 1 tatlı kaşığı Chia tohumu.

■ Yapılışı: Yıkanmış yeşilliklerinizi elinizle bölerek servis kabınıza alın. Üzerine küçük dilimlere böldüğünüz çilek, böğürtlen, dil peyniri ve cevizi ekleyin. Zeytinyağı ve nar ekşisini sulandırarak salata karışımınıza dökün. Salatanızın üzerine chia tohumunu ekleyin.




To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sürmenaj isimli Üye şuanda  online konumundadır  

Yer İmleri

Etiketler
akşamları, sağlıklı, yaz, İçin, Öneriler


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:47.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Tasarım ve kodlama: Dea Dia & Regex