Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Eğitim > Eğitim ve Öğretim > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji hakkındaki bilgi, haber ve paylaşımların yer aldığı bölüm.


Olumlu Düşünmenin Gücü

Psikoloji hakkındaki bilgi, haber ve paylaşımların yer aldığı bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Olumlu Düşünmenin Gücü
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
444

Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 23 Aralık 2021, 12:38   #1
Çevrimdışı
Arthur
Arthur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Olumlu Düşünmenin Gücü

Olumlu Düşünmenin Gücü

İnsanlar, hayalleriyle yaşarlar. Çoğu zaman da düşleriyle… Düşlerimiz, bize yol gösteren bir kapıdır çoğu kez. Yüreğimizin bizi çoğu kez uyarması ya da doğamızın içimizdeki karışık duygulardan kurtulmamız için ruhumuza ve aklımıza gönderdiği “onarıcı” sinyallerdir. Hayata bakış açımızı olumsuzluktan olumluluğun “güçlü” ellerine bırakan…

Söyle demişti Simyacı: “Bir şeyi çok istersen, bütün evren onu gerçekleştirmek için işbirliği yapar.”

Düşlerimiz de böyledir. Kendi “kişisel menkıbemize” ulaşmak için bizi cesaretlendirir. Bizi güçsüzlüğümüzde sarar ve her zaman, “Bir adım daha… Hadi bir adım daha atıver!” deyip bizi düştüğümüz yerden kaldırır. Hayat yolunda ilerlemeye yönlendirir…

Düşler, sadece rüyadayken gördüklerimiz değil, hayat karşısında aldığımız duruştur ayrıca. Hayallerimizin ve beklentilerimizin, geleceğimize aldığı “gard”dır. Ne Polyanna´cılık oynayacak kadar hayata “pembe bir gözlük”le bakmak, ne de büsbütün Ümitsizliğe düşmek… Bu ikisinin kesiştiği yerdir, hayata tutunmamızı sağlayan şeyler…


´Tek bir olumlu düş, binlerce olumsuz gerçeklikten daha güçlüdür.´
Akhenaton



Aynı pencereden bakan iki mahkum gibidir “olumlu” ve “olumsuz” düşünen insan. Birisi, gökteki yıldızları görür bakarken; diğeri yerdeki çamurları… Aslında mutsuzluğumuza sebep olan şey de budur! Hayatın olumsuzlukları arasında kaybolmuşken, elimizdeki şeylerin değerini görmek; mutluluğu küçük şeylerle de olsa yakalayabilmek… Biz de bu hayata mahkumuz. Yeryüzüne gelmek, bizim seçimimiz değildi. Ama gözümüzü çamurlardan ayırıp gökteki yıldızlara diktiğimiz zaman, “içimizi tuhaf bir sıcaklığın” sardığını hissederiz. En yakın sınıf arkadaşımızın “zor günümüz”de yanımızda olduğunu” gördüğümüzde ya da bizim de onun için aynı şeyi yaptığımızda da aynı sıcaklığı duyarız. Dostluğu, samimiyeti ve de en önemlisi “yalnız olmadığımızı” ve bu hayatın bir parçası olduğumuzu.

Asla önemsiz değiliz… Asla bir “hiç”ten ibaret değiliz. Şairin dediği gibi; “sevebildiğimiz” kadardır ömrümüz. Vatanımızı, anne-babamızı, sınıf arkadaşlarımızı ve dahası kendimizi…

Karamsarlığın bize zerre kadar faydası olmuş mu şimdiye kadar? Ya da yarının kaygılarıyla bugünümüzü cehenneme çevirmenin… Dünü değiştiremem. Yarın ise hala gelmedi. Tek bir zaman var benim için: Şu an ve şimdi… Akıp giden hayata tek dimdik durabileceğim yer… Sadece şimdi… Olumlu düşündüğüm, hayattan keyif aldığım bir şimdi; yarınımın dolu dolu ve mutlu geçmişi değil mi?

Gerçek olmasın isterse düşlerim… Yarın, son model bir arabam olmasın. Ama sahip olduklarım ve şu an elimde olanlar… Hala “eski bir anı”ya dönüşmemiş arkadaşlıklar, gençliğim, sağlığım, kendimden çok sevdiğim annem-babam ve daha onca şey! Tanrı´nın hediye ettiği sağlam şu iki göz, ellerim ve ayaklarım, insanlara kendimi ifade edebileceğim bir dilim, ve dostlarımın duyabildiğim sesleri… Ya bunlara sahip olamayanlar!

Düşledikçe içindeyim zamanın. Sevdikçe, hayatın içinde… Kıramaz cesaretimi hayat, her şey üst üste geldiği zamanlarda bile gülümsemeyi becerdikçe.


 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 20:21.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum