![]() |
|
||||||
| Osmanlı Tarihi Osmanlı İmpartatorluğuna ait tarih bilgileri. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Hangi Padişah Bayramı Eğlenceye Çevirdi
Peki Osmanlı'da bayramlar nasıl kutlanırdı, bayram namazı nasıl bir seremoniye çevrilirdi, padişahların kurban kesme gelenekleri, padişah için kaç kurban kesilirdi, Yavuz Sultan Selim'in başlattığı nesilden nesile gelen gelenek neydi, ya IV. Mehmed, onun için bayram nasıl geçmeliydi, Bayramla başlayıp kurban kesimine, ziyafetlerden bayram eğlencelerine kadar Osmanlının bayram alayı.. Osmanlı Dönemi'nde bayramın belirlenmesi hilalin görünmesiyle tespit ediliyordu. Astronomlar ayı izliyor, gelen bilgiler üzerine İstanbul kadısı bayramın gününü belirliyordu. Bayram gününün belirlenmesinin ardından hazırlıklara başlardı. Osmanlı Döneminde bayramın başladığı arife günü top atışıyla, bayramın sona erdiği ikindi namazından sonra top atışıyla duyrulurdu. Arife günü ikindi namazından sonra padişah ata binerek has bahçede bir gezinti yapardı. Osmanlı Döneminde bayram gelenekleriyle ilgili ilk resmi düzenleme Fatih Sultan Mehmet tarafından yapıldı. İstanbul'un fethinden sonra saray inşa ettiren cihan padişahı çıkardığı ilk Osmanlı kanunnamesinde sarayda yapılacak bayram töreninin adap ve erkanını açıklamıştı. Kurban ve Ramazan bayramlarında saraya kesilmek üzere gelen kurbanlardan bir veya birkaçını padişahın kesmesi önemli bir gelenekti. Padişahın namaz dönüşünde Hırka-ı Saadet Dairesi önünde şadırvan kurulurdu. Silahtar ağa padişahın keseceği kurbanları getirirdi. Önce dualar edilir tülbentle kurbanın gözü bağlanırdı. Hazinedar ağaysa padişahın beline puta bağlardı. Sarayda Yavuz Sultan Selim zamanında gerçekleştirilen ve gelenekleştirilen bir diğer bayram etkinliği daha vardı. Kutlanan ister şeker ister kurban bayramı olsun farketmeksizin bayramın son günü bir kabul merasimi daha gerçekleştirilirdi. Bu merasim padişah hangi sarayını isterse orada yapılırdı. IV. Mehmed zamanından kalan bir gelenekte şöyleydi. Bayram gecelerinde enderun koğuşlarına dışardan sazendeler (sazcı) hanendeler (şarkıcı), hokkabazlar, karagözcüler ve meddahlar getirilirdi. Yani eğlence vardı. |
|
|
#3 |
|
Çevrimdışı
|
Güzel derleme olmuş.
Padişahlar bayramlarda hep eğleniyormuş. Aslında islamda bayramlarda böyle gösterişler yok sadece fakir fukara için hizmetler var. Olması gereken de bu ama arap geleneklerine göre yaşadığımız için gösteriş yaparak bayram kutlanıyor. |
|
|
#4 |
|
Çevrimdışı
|
Osmanlı bir despot şer devletiydi.. Ben kötülükler imparatorluğu diyorum.
Neyseki cumhuriyetle bu kirli zihniyete son verildi ve kovuldular. ![]() Değil mi ki çiğnenmiş inancın en seçkini, Değil mi ki yoksullar mutluluktan habersiz, Değil mi ki ayaklar altında insan onuru, #SOMA |
|
|
#5 |
|
Çevrimdışı
|
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|