Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Eğitim > Eğitim ve Öğretim > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel gelişiminize yardımcı olacak makaleler, yönergeler ve konular bu bölümde.


Benlik saygısı nasıl iyileştirilir

Kişisel gelişiminize yardımcı olacak makaleler, yönergeler ve konular bu bölümde.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Benlik saygısı nasıl iyileştirilir
Konudaki Cevap Sayısı
2
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
245

Kullanıcı Etiket Listesi

2Beğeniler
  • 1 Post By Arthur
  • 1 Post By Sürmenaj

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Eski 07 Ocak 2022, 13:10   #1
Çevrimdışı
Arthur
Arthur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
Varsayılan Benlik saygısı nasıl iyileştirilir

Benlik saygısı nasıl iyileştirilir

Benlik saygısı kişinin kendini değerli, etkili, yeterli, başarılı hissetmesi, kendini sevmesi ve kabul etmesidir. Düşük benlik saygısının pek çok nedeni vardır. İşte benlik saygısının anatomisi ve benlik saygısını iyileştirme yolları…

Benlik Saygısı Nedir? Benlik Saygısı Nasıl İyileştirilir?

Benlik saygısı kişinin kendini değerli, etkili, yeterli, başarılı hissetmesi, kendini sevmesi ve kabul etmesidir. Düşük benlik saygısının pek çok nedeni vardır. Bunlar arasında çocukken fiziksel, cinsel, duygusal olarak istismar veya ihmal edilmiş olmak sayılabilir.

Düşük benlik saygısı nasıl iyileştirilir peki?

İlk olarak kendinizin biricik ve tek olduğunu bilin. Sizden bir tane daha bu dünyada yok ve olmayacak da. Hayatınız boyunca da en çok kendinizle baş başa olacaksınız. Bu nedenle de en çok kendinizi sevmeli; kendinize iyi, hoşgörülü ve anlayışlı davranmalısınız. Bunu bencillik olarak nitelendirmeyin. Sizin ışığınız parlarsa ancak etrafınızı da aydınlatabilirsiniz. Hani uçaklarda ebeveynler için derler ya “maskeyi önce kendinize, sonra çocuğunuza takın” diye, bunu tam da bu nedenle söylerler, ebeveyn nefes alamazsa çocuğuna nasıl yardımcı olabilir ki?

Stefano D’Anna’nın çok güzel bir sözü var; “Senin kendi değişimin, tüm insanlığın başka bir biçime dönüşmesine neden olacaktır. İnsanoğlunun ve dünyanın değişmesini istiyorsan; kendini iyileştir!” der. İşte bu nedenle önce kendinizden başlayın, kendinizi değiştirin, dönüştürün, iyileştirin. Sadece bir dakikalığına gözlerinizi kapatın ve olmak istediğiniz insan olduğunuzu hayal edin. Neler yapardınız, nerde, nasıl koşullarda olurdunuz? Bunları bir kağıda yazın ve saklayın. Aradan zaman geçtikçe de dönüp bakın ve onları gerçekleştirmek için çaba gösterin.

Sizi kimsenin aşağı çekmesine izin vermeyin. Sizi eleştiren; enerjinizi, zamanınızı ve mutluluğunuzu çalan insanlardan uzaklaşın. Size sadece iyi gelen, pozitif enerji veren, farkındalık kazandıran insanlarla vaktinizi geçirin. Sizi eleştirenleri değil, sizi yükseltmek adına yol gösteren, aydınlatan insanları dinleyin.

Başkalarına verdiğiniz fedakarlığı, şansı neden bu sefer de kendinize vermeyi denemiyorsunuz? Aslında en çok siz hak ediyorsunuz bu fırsatı. Geçmişte hatalarınız olmuş olabilir, hepimiz hata yaparız, insanız sonuçta. Ama artık kendinizi affetmenizin zamanı gelmedi mi sizce? Geçmişi değiştiremezsiniz ama geçmişin size hissettirdiklerini değiştirebilirsiniz.

Hepimizin sahip olduğu bir enerji var. Siz de enerjinizi, lütfen olumsuz ve değiştiremeyeceğiniz şeylere odaklamayın. Değiştirebileceğiniz şeyler neler var, önce bunları belirleyin ve ufak ufak bunlardan başlayın.

Kendinizi geliştirmek adına yapabileceğiniz ve yapmak istediğiniz şeyleri belirleyin ve artık yapmaya başlayın. Örneğin kiminiz yeni bir hobi edinmek istiyor olabilir, neden şimdi başlamayı denemiyorsunuz? Böylece sahip olduğunuz becerilerinize bir yenisini daha eklemiş ve ayrıca yeni insanlarla tanışma fırsatı elde etmiş olursunuz.

Bazen yürüdüğünüz yolda tek başınıza kalabilir ve o şekilde yürümek zorunda kalabilirsiniz. Ama gitmek istediğiniz hedefe ulaşmanız için bu bir engel değildir. Tek başınıza hedefinize ulaşabilecek güce sahip olduğunuzu hiçbir zaman unutmayın. Sigmund Freud der ki: “Güç ve güveni hep dışımda aradım. Ama bunlar insanın içinden gelir. Ve her zaman oradadırlar.” Siz aslında, size yetersiniz…

Alıntı


 
 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 19:34.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum