Forumel.Com

Geri Git   Forumel.Com > Webmaster > Bilgisayar ve Donanım Forumları

Bilgisayar ve Donanım Forumları Bilgisayar ve donanımına dair her türlü bilgi, paylaşım, soru ve sorunun bulunduğu bölüm.


Bilgisayarlar Nasıl Daha Az Enerji Harcar

Bilgisayar ve donanımına dair her türlü bilgi, paylaşım, soru ve sorunun bulunduğu bölüm.



Konu Bilgileri
Konu Başlığı
Bilgisayarlar Nasıl Daha Az Enerji Harcar
Konudaki Cevap Sayısı
0
Şuan Bu Konuyu Görüntüleyenler
 
Görüntülenme Sayısı
339

Kullanıcı Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Eski 17 Kasım 2022, 18:23   #1
Çevrimdışı
Leydihan
Avatarsız Forumel Üyesi
Üyelerin profil bilgilerini yalnızca kayıtlı üyeler görüntüleyebilir. Lütfen kaydol bağlantısından üye olunuz.
ok! Bilgisayarlar Nasıl Daha Az Enerji Harcar

Bilgisayarlar Nasıl Daha Az Enerji Harcar

Elektrik faturalarına çok fazla yansıyan ve evde neredeyse her gün kullandığımız cihazlardan biri olan bilgisayarın daha az enerji tüketmesi için yapılması gereken 5 aşama belli oldu. İşte o aşamalar...



Gündelik hayatımızda sık sık kullandığımız cihazlardan biri olan bilgisayarların ne kadar enerji harcadığını araştıran bilim insanları, cihazın çok fazla enerji harcamaması için bazı çözüm yolları sundu.

CHİP'ten aktarılan bilgilere göre bir bilgisayarın daha az elektrik harcaması şu 5 yolla sağlanmaktadır:

1. Ekran parlaklığını azaltın


Tam parlaklıkta bir ekran yalnızca çok fazla enerji tüketmekle kalmaz, aynı zamanda gözlerinizi daha çabuk yorabilir. Bu nedenle hem elektrikten tasarruf etmek hem de sağlığınız için parlaklığı azaltmakta fayda var.




2.
Yükü azaltın

Aslında ihtiyacınız olmayan programlar genellikle arka planda çalışır. Çalışan programlarınızı düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse kapatın. Örneğin Windows bilgisayarlarda bunu görev yöneticisi ile öğrenebilirsiniz.

3. Ekran koruyucuyu kullanmayın
Ekran koruyucu gereksiz yere enerji tüketir. Bu nedenle, devre dışı bırakmalı ve otomatik bir ekran kilidi ayarlamalısınız.

4. Yardımcı cihazları çıkarın
Bilgisayarınıza bağlı yazıcılar, USB'ler harici sabit sürücüler, hoparlörler vb. gibi ek aygıtlar, kullanılmadıklarında bile USB bağlantı noktalarından sürekli olarak güç tüketir ve bu nedenle bilgisayarınızın enerji tüketimini artırır. Bu yüzden onları kaldırabilirsiniz.




5.
Bekleme modundan kaçının

Bekleme modu, bilgisayarı kullanmadığınız süre boyunca birkaç saat boyunca gereksiz yere bekleme gücü tüketir. Bu nedenle tamamen kapatmalısınız.

Enerjiden tasarruf etmenin en iyi yolu, bilgisayarınızı ve yazıcınız gibi diğer aygıtları, fişlerini tamamen çıkarabilmeniz için kapatılabilir bir anahtarlı uzatma kablosuna bağlamaktır. Çünkü fişe takılı cihazlar kapalıyken bile bekleme gücü tüketir.


 

Yer İmleri


Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir)
 

Gönderim Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap yazamazsınız
Ek dosya gönderemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

BB code is Açık
İfadeler Açık
[IMG] kodu Açık
HTML kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm saatler GMT +3 biçimindedir. Şu anki saat 19:44.

Forum Bilgilendirme Künye
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc.

Forumel, lisanslı vBulletin kullanmaktadır!
Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece

Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.

Eğlenceli Genel Forum Sitesi, Genel Forum Sitesi, Genel Forum Siteleri, Genel Forum