![]() |
|
||||||
| Atatürk Köşesi Ulu önderimiz Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'e özel oluşturduğumuz, Atatürk köşesi bölümümüz. |
| ||
|
|
LinkBack | Seçenekler | Stil |
|
|
#1 |
|
Çevrimdışı
|
Dünyanın En Büyük Raconu: Geldikleri Gibi Giderler...
Dünyanın en büyük raconunu Atatürk bu sözüyle kesti Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün, "Geldikleri gibi giderler" sözü, Büyük Taarruz'un ruhunda saklıdır. Dünyada birçok liderin sözü, günümüzde kullanılmaya devam etse de Atatürk'ün bu sözü, bir milletin egemenliğinin dönüm noktası olmuştur. Dünya tarihi, nice ismin hafızalara kazınmış sözleri ile doludur. Ancak o sözleri gerçekleştirenler tarihte özel bir yere sahiptir… ‘Ölmüşleri yaşatan, yaşayanların bellekleridir.' der Çiçero. Tarihin kaydettiği öyle ölmüşler vardır ki, yaptıkları ve söyledikleri asırları çoktan aşmışlardır… Yaşayanların belleklerinde onları yaşatan da, budur aslında. O büyük ölülerin tarihte bıraktıkları silinmez izler, damgalardır… Voltaire ise, “Tarih, her şeyin tarihle doğrulanabileceğini doğrulamaktadır.” der. Tarihin hakikat olarak karşımıza çıkardığı en büyük gerçeklerden biri de, dünyanın en büyük raconunu kesen ismin şüphesiz Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk olduğudur… Nasıl inkar etsin ki tarih bunu? İşgal edilmiş bir memleket, orduları dağıtılmış, halk on yıllar süren savaşlardan bıkmış. Üstüne yokluklar… Karşınızda ise, düvel-i muazzama! Bütün bu şartlar ortadayken, 3 Kasım 1918’de Adana’dan İstanbul’a geldiğinde Haydarpaşa’dan bir istimbotla Galata’ya geçerken düşman ordularının savaş gemilerini görünce raconu bu sözlerle kesmiştir Mirliva Mustafa Kemal; “Geldikleri gibi giderler!” Böyle bir işgalin olabileceğini önceden tahmin etmiş ve kısa bir süre önce padişaha ve sadrazama bu konudaki düşüncelerini aktarmıştır. İşte, bindiği istimbot şimdi dev düşman zırhlılarının arasından geçiyordu. Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı’nı başlatacak sözlerini, daha sonra adı Kartal olacak o teknenin güvertesinde söylemiştir: “Geldikleri gibi giderler!..” Mustafa Kemal’in yakında girişeceği Milli Mücadele’nin başlangıç sloganıydı bu sözler… Benzer Konular:
|
|
|
#2 |
|
Çevrimdışı
|
Atatürk sayesinde geldikleri gibi gidenler, hainler yüzünden tekrar geri geldiler.
|
| Yer İmleri |
| Konuyu 1 kişi okuyor: (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
| Forum | Bilgilendirme | Künye |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions Inc. Forum Sahibi: Dea Dia ve Gece |
Sitemiz; yer sağlayıcı bir forum sitesidir. Forumel.Com adresimizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt olarak yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresleri de dahil olmak üzere sair kişi veya adli mercilere müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir paylaşımın olduğunu düşündüğünüz mesaj ya da konuyu; İLETİŞİM linkine bildirim yoluyla iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |
|